Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Календар подій

Максим Балаклицький: Про переосмислення Біблійного Христа постхристиянськими письменниками 1-ї половини ХХ-го ст. у світлі розуміння О.Мєнєм

Середа, 03 Листопад 2021,  7:00 - 10:00

Максим Балаклицький: Про переосмислення Біблійного Христа постхристиянськими письменниками 1-ї половини ХХ-го ст. в світлі розуміння О.Мєнєм

А.Мень  Балаклицький-2  

О.Мєнь. Максим Балаклицький.

     О.Мєнь у новаторському зображенні Ісуса світовою літературою першої половини ХХ століття виділяє два основних періоди. Перший період охоплює 1910-1930 рр., і твори цього часу в основному продовжують христографічну традицію, започатковану текстом Е.Ренана "Життя Ісуса" (1863). Світоглядну основу багатьох авторів у цей час становили: ліберальна теологія (А.Гарнак, А.Річль, Е.Трельч) та відроджена міфологічна теорія (А.Древс, А.Немойовський, П.Кушу). […]

 

Багряний Іван   Маланюк Євген.1

Іван Багряний. Євген Маланюк.

 

     Другий період - середина століття. Основні підходи до зображення образу Христа - розробка художніх традицій євангелістів та розмаїті "земні підходи" (О.Мєнь). До останнього напряму належать такі тексти: "Варавва" (1950) П.Лагерквіста, "Остання спокуса" (1952) Н.Казандзакіса, "Листи Никодима" (1953) Я.Добрачінського, "Євангеліє від Матвія" Т.Брінгсвера.

 

    "Новорелігійне" бачення Христа в українській літературі цього періоду ідеально виразив Є.Маланюк. У нього

Христос не мрія і не мара

Чи Нестерова чи Толстого

(Блюзнірство пензля і пера), -

Христос - то чинна путь до Бога.

     Тут Христос - реальна історична постать, котра є прикладом для всіх нащадків:

То, перш за все, моральний труд

І в днях натхненна Богом праця:

Випалювать щоденний бруд

І виростать, а не скоряться.

Щоб крізь умовний час землі

Врости у неба вічність Божу.

Це не безсилий плач у злі,

А понад злом крилате: можу!

Це не в'язничний рай рабів,

В кастратній рівності - отара, -

Ні, це в блакить готичний спів,

Це - творчість, мужність, слава й кара.

 

     Таке християнство розуміється, як релігія сильних духом, елегія праці, перетворення світу і самого себе. Таке християнство декларує опір особистості світові, що намагається знікчемнити людину як Боже творіння.

До цього періоду належать і релігійні пошуки І.Багряного, знаком яких у його творчості є образ Христа.

 

Джерело: Максим Балаклицький «"Нова релігійність" Івана Багряного»

Назад

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222