BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VEVENT UID:ce2cab5503ef40c02335490f90f649ad CATEGORIES:Богословська думка SUMMARY:Курт Маркворт: Натхнення і маніпуляції DESCRIPTION;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:
Саме слово натхнення часто ста
вало жертвою словесного зловживання. Хтось може говорити, що Писання "натхн
енне" і мати на увазі просто те, що воно просто "надихає", як, скажім
о, сонет Шекспіра.
Або ж може стверджувати те, що Томас Г
акслі висміював як "натхнення з обмеженою гарантією". Це все одно, що носит
и воду решетом. "Натхнення" виставляється, коли кидається виклик ортодоксії
промовця, але про "натхнення" він говорить розпливчасто, аби на кожному кр
оці дозволяти собі винятки. Якийсь дослідник заявляє про помилки в Біблійно
му тексті? Дуже добре, тоді ці частини - не натхненні. Аби протистояти такі
й тактиці Церква мусила викарбувати терміни, як-от: "повне натхнення" або ж
"словесне натхнення" Перше означає, що натхнення повне або ж всеосяжне, а
другий - те, що воно охоплює кожне слово тексту. Жоден х цих термінів
не виходить ні на міліметр поза межі 2 Тимофія 3:16, яке каже, що Все Писан
ня натхненне Богом. Якщо все Писання натхненне, тоді натхнення - "повн
е". Оскільки все Писання складається зі слів, то натхнення обов'язково - "с
ловесне". Якщо Писання не натхненне повністю і словесно, тоді воно не натхн
енне взагалі. А називати його в такому разі "натхненним" означає зловживати
освяченими емоційними конотаціями слова натхнення, водночас
уникаючи будь-якої інтелектуальної відповідальності за його семантичне бук
вальне значення або ж денотацію.
Курт Маркворт,
"Святе Писання: Книга Христова"
Джерело: Блоґ В.Горпин чука УКРАЇНСЬКЕ ЛЮТЕРАНСТВО, 19.11.2016р.
DTSTAMP:20240329T090620Z DTSTART:20151119T180000Z DTEND:20151119T220000Z SEQUENCE:0 RRULE:FREQ=YEARLY;COUNT=999;INTERVAL=1;BYYEARDAY=+323 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT END:VCALENDAR