BEGIN:VCALENDAR VERSION:2.0 PRODID:-//jEvents 2.0 for Joomla//EN CALSCALE:GREGORIAN METHOD:PUBLISH BEGIN:VEVENT UID:7072199eaba992d34cebbbddfcfec7e0 CATEGORIES:Богословська думка SUMMARY:Франц Піпер: Лютерани і кальвіністи: розходження про дві природи у Христі DESCRIPTION;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:
Відповідно до реформатської доктрини , обмежена людська природа не спроможна мати справжню спільність з необмеже ною божественною природою. Відповідно, дві природи мусять залишатися окремо як щодо існування, так і щодо їхніх дій. Тож, оскільки Лютеранська Ц ерква ревно навчає прямо протилежному, а саме, що від часу приходу Сина Бож ого в плоті для руйнування діл диявола, дві природи ніколи не є розділеними і не діють окремо, а завжди об’єднані та діють разом, то реформатські бого слови з цієї причини звинувачують нас у змішуванні природ….
&n bsp;Все це демонструє, що реформатське і лютеранське богослов’я мають цілко вито різні поняття про unio personalis. Реформатське богослов’я п ропонує Церкві людський замінник unio personalis, утворюючи з нього такий союз, який утримує природи та їхню діяльність по-окремо , тоді як відповідно до Лютеранської Церкви це – такий союз, який об’єднує природи і в їхньому існуванні, і в їхній діяльності. Реформатське богослов’ я роз’єднує особовий союз, коли для уникнення нібито «змішування» природ, в оно починає виступати проти реального спілкування природ і їхніх учинків. К оли Гейдельберзький Катехізис проголошує, що Христос тепер тут, н а землі лише відповідно до Його божества, а не до Його людськості, то він з аперечує, що таким чином він розчиняє unio personalis, бо Божеств о, як вважається, присутнє у всіх створіннях. Таким чином він перетворює&nb sp;unio personalis в unio sustentativa (Питання 4 7-48). Відмінність між реформатськими богословами та Лютеранською Цер квою залишається такою самою як описував її ще Лютер: «Вони звинувачу ють нас, що ми змішуємо дві природи в одному єстві – але це неправда. Ми не кажемо, що божественність – це людськість, або що божественна природа – це людська природа, і це було би змішуванням двох природ в одному єстві. Але ми об’єднуємо дві окремі природи в одну єдину Особу і кажемо: Бог – Людина і Людина – Бог. Проте ми звинувачуємо їх за розділення Особи Христової так наче Він має дві особи. Бо там, де розлучаються і розділяються діла, там також має розділятися і Особа» (St. L. XX:945 і да лі).
Франц Піпер, Християнська догматика
Блоґ В.Горпинчука УКРАЇНСЬКЕ ЛЮТЕРАНСТВО, 6 вересня 2013 року&nbs p;
DTSTAMP:20240328T165403Z DTSTART:20180304T180000Z DTEND:20180304T220000Z SEQUENCE:0 RRULE:FREQ=YEARLY;COUNT=999;INTERVAL=1;BYYEARDAY=+063 TRANSP:OPAQUE END:VEVENT END:VCALENDAR