Послання до Діогнета: Чим є християни у світі
Кажучи просто, чим є у тілі душа, тим є християни у світі. Душа міститься у всіх членах тіла, а християни - в [усіх] містах світу. Душа перебуває в тілі, але не є від тіла, і християни живуть у світі, але не є від світу. Як невидима душа перебуває у видимому тілі, так само про християн відомо, що вони перебувають у світі, але їхнє богопочитання залишається невидимим. Плоть ненавидить душу, нічим не будучи ображеною, і воює [проти неї], тому що душа перешкоджає [їй] віддаватися втіхам; так і світ ненавидить християн, не зазнавши [від них] ніякої кривди, тому що вони противляться його насолодам. Душа любить плоть, що ненавидить її, та [її] члени, і християни люблять тих, хто ненавидить їх. Душа замкнена у тілі, але сама утримує тіло, так і християни, перебуваючи у світі, немов у в'язниці, самі утримують світ. Як безсмертна душа проживає у смертному наметі, так само й християни живуть як чужинці в тому, що тлінне, очікуючи нетління на небесах. Як душа, терплячи голод і спрагу, стає кращою, [так] і християни, зазнаючи переслідувань, щодня більше примножуються. Бог поставив їх у таке становище, від якого не годиться їм просити визволення. Послання до Діогнета VI:1-10, твір анонімного християнського апологета ІІ століття
Джерело: "Ранні отці Церкви. Антологія", під ред. Марії Горячої, Львів, 2015 рік. |