Мартін Хемніц: Папістська і євангельська доктрини про виправдання і спасіння
Папістська доктрина ґрунтується на тому, що людина може в цьому житті виконати Божий Закон. Тому дехто з них навчає, що власними добрими ділами людина може здобути праведність і спасіння перед Богом. Інші ж, для того, щоб не показувати, що вони підтримують таку грубу помилку, навчають про те, що Христос насправді здобув для нас праведність і спасіння, але якщо ми хочемо мати з цього користь, то нам потрібна віра та добрі діла, якими... праведність і спасіння, здобуті для Христом, прикладаються до нас. Серед папістів є також такі, що навчають, наче наша праведність складається не лише із даремного примирення, але й водночас із відновлення чи освячення. З іншого боку, Євангеліє навчає про те, що і святі, і відновлені люди не можуть в цьому житті виконати Закон Божий (Псалом 32:6; 143:2; Ісаї 64:6; Римлян 7:21). Тому праведність і спасіння - не через наші діла, а лише через Христові заслуги (Римлян 3:24; 4:25; Римлян 7:21). Так само вони є благодаттю і дарунком Божими (Римлян 6:23). А єдиним засобом чи інструментом, яким вони застосовуються є віра (Римлян 3:22, 28; 4:5). Наша праведність і наше спасіння складаються не з нашого відновлення чи наших сил або добрих діл, а з даремного примирення та усиновлення Христом і через Нього (Римлян 4:6, 7). Мартін Хемніц, Довідник: Служіння, Слово і Таїнства
Джерело: Блоґ В.Горпинчука УКРАЇНСЬКЕ ЛЮТЕРАНСТВО, 11.10.2016р. |