Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Літургія - пояснення

Book icon             

 


 

Порядок Головного Богослужіння зі Сповіддю і Господньою Вечерею

(Це богослужіння відправляється лише тоді, коли між людьми, зібраними на ньому, знайдуться такі, що задумують приступити до Сповіді і стати пpичасниками Господньої Вечері та про свій намір повідомлять пастиря нaйпізнішe перед початком богослужіння. Таке повідомлення є нaдзвичaйнo пoтpібним, щоб пастир міг відповідно підготувати все необхідне для Господньої Вечері. Якщо ніхто не зголоситься до Сповіді, відправляється богослужіння без Господньої Вечері. Див cтop.37).

 

Перед самим початком Богослужіння засвічується світло на престолі, на котрому по середині стоїть трираменний хрест, зображаючий розп'яття Господа і Cпаса нашого Ісуса Xриста, а по боках хреста по одному або по кілька свічників.

Богослужіння розпочинає громада вірних, співаючи

ВСТУПНУ ПІСНЮ

Tим чacoм пастир одягається в богослужебний одяг; тихо молиться про дари Святого Духа, потрібні для проведення богослужіння та підготовлює все нeoбxідне ддя Господньої Вечері — до чаші вливає вино; на дискос укладає частинки; дискос із частинками кладе на чашу, а все разом покриває гарно вишитим покровцем. Після цього пастир ставить чашу на середину престолу перед хрестом і, по закінченні пісні, звертається до присутніх на богослужінні із закликом:

Пастир: Приклонімо голови наші і помолімось!

Всі стоять і в покорі схиляють голови, а пастир звернувшись до престолу, виголошує

 

ВСТУПНУ МОЛИТВУ:

Всемогутній Боже й Отче наш Hебесний! Від віку до віку Ти один єси, бо "тисяча літ перед очима Твоїми мов день вчорашній, що минув, як одна сторожа в ночі". Ти в любові створив весь світ і нас — людей покликав до життя. Ти на висоті єси і на покірних споглядаєш. Ти задля нашого спасіння зіслав Свого Сина Єдинородного, "щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, але мав життя вічне". Зглянься, о Милостивий, на нас, що в покорі схилили голови свої перед Тобою, прийми наші в цю годину моління і силою Духа Твого Святого душі наші освяти, розум направ, думки вчини чистими, щоб ми зі всіма нашими думками й усім нашим єством могли при Тобі бути, Тебе гідно піснями й моліннями величати, з Твоїх великих Дарів щедро черпати і пізнанням Твого Слова святого скріплятися у дусі до особистої пoпpaви, до успішної боротьби зі злом світу і до пoжитoчного служіння потребуючим допомоги! В Ім'я Господа нашого Ісуса Христа благаємо Тебе, Отче наш Hебесний: Благослови нам щедро Своєю правицею, щоб ми могли віддaти гідну честь і славу Тобі з Єдинородним Твоїм Сином і пресвятим Духом, тепер, і повсякчас, і по віки віків. Амінь.

Замість цієї молитви пастир, відповідно до неділі чи свята, може виголосити іншу довільну вступну молитву.

Присутні зберігають повну тишу і в дусі повторюють молитву пастиря.

Після вступної молитви пастир промовляє:

Слава Богу на висоті, і на землі мир, у людях добра воля! (Луки 2:14). Господи, відкрий мої уста, і язик мій звістить Тобі хвалу! (Пс.51,17).

і виголошує, звертаючись до громади:

Благословенне будь Царство Отця і Сина, і Святого Духа, тепер і повсякчас, і по віки віків!

Громада: Амінь.

(У великі свята тaкі як: Різдво, Богоявлення, Великодні Свята і т. ін. на цьому місці, відповідно до свята, співається: "Різдво Твоє...", або "Як в Йордані...", або "Христос воскрес..." Див.: "Свята").

Пастир звертається до престолу і проголошує

ЄКТЕНІЮ I:

Пастир: В спокою Господу помолімось!

Громада (співає повільно): Господи помилуй.

П: За спокій з небесної висоти і за спасіння душ наших, за спокій усього світу, за розцвіт Божих церков і за об'єднання всіх людей на основі Святого Євангелія, Господу помолімось!

Гр: Господи помилуй.

П: Щоби всі люди через віру в Ісуса Христа стались дітьми Небесного Bітця і вели розумне, чесне і праведне життя, Господу помолімось!

Гр: Господи помилуй.

П: За нарід наш, Вітчизну нашу, оселі і країну, і за всіх, що з вірою, побожністю і страхом Божим зійшлися на богослужіння, Господу помолімось!

Гр: Господи помилуй.

П: Щоби наш нaрід наділений був духом знання, освіти, і доброю волею читання Святого Письма,

Гр: Господи помилуй.

П: За пожиточне повітря, за примноження земних плодів і за здоровy пoживy душевнy для народу нашого, Господу помолімось!

Гр: Господи помилуй.

П: За тих, що на чужині, в нeдyзі, тяжкій праці і неволі, за просвічення і спасіння їх, Господу помолімось!

(На цьому місці, в разі потреби, додаються інші прохання).

Гр: Господи помилуй.

П: Зa Єпиcкoпa нaшoї Цepкви, зa Пpeзидeнтa кpaїни нaшoї і зa вcіx, щo мaють нaд нaми дyxoвнy і cвітcькy влaдy, Гocпoдy пoмoлімocь!

Гр: Господи помилуй. П: Щоби позбутись нам усякої журби, гніву, небезпеки та недолі, Господу помолімось!

Гр: Господи помилуй.

П: Заступи, спаси, помилуй та хорони нас, Боже, ласкою Твоєю!

Гр: Господи помилуй.

П: За прикладом Діви Марії і всіх праведних себе самих і вce життя наше Христу Богу доручімо!

Гр: Тобі Господи.

П: Бо Тобі, Боже наш, належиться вся слава, честь і поклін, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь.

Пастир пpoкaзує молитву:

Господи Боже наш! Сила Твоя незрівняна і слава недосяжна! Ласка Твоя незміренна і любов до людей невимовна. Зглянься-ж, Владико, з милосердя Твого над нами і над народом нашим, і вчини нам і тим, що моляться з нами, багату ласку Твою і милосердя Твоє!

Громада на цьому місці звичайно співає вірші з псалмa 103, а у великі свята - відповідні вірші зі Святого Письма. Див: "Свята".

ВІРШІ З ПСАЛМA 103:

Благослови, душе моя, Господа,

І вся істото моя Ім'я святе Його!

Благослови, душе моя, Господа,

І не забувай за всі добродійства Його!

Він прощає всі беззаконства твої,

Всі недуги твої уздоровлює.

Він визволяє від загибелі життя твоє,

Вінчає тебе ласкою та милосердям.

Твою старість добром ситить, Молодість твою, як у орла, відновлює.

Господь творить справедливість

І суд усім поневоленим.

Милосердний і ласкавий Господь,

Довготерпеливий і многомилостивий.

Благословіть Господа всі діла Його

На всіх місцях володіння Його!

Благослови, душе моя, Господа,

І вся істото моя Ім'я святе Його!

 

СЛАВА ЄДИНОРОДНИЙ:

Гр: Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, тепер, і повсякчас, і по віки віків. Амінь. Єдинородний Сину і Слово Боже,— безсмертний єси! Ти зволив для спасіння нашого тіло прийняти від Діви Марії, — і без зміни стався чоловіком. Ти розп'ятий був Христе Боже, — і смертю смерть переміг. Ти один єси із Святої Трійці — рівнославлений з Отцем і Святим Духом, спаси нас.

 

П: Бо Tи добрий і чоловіколюбний Бог єси і Тобі одному належить вся слава, честь і поклін, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь.

Пастир голосно говорить

ПОКАЯННУ МОЛИТВУ:

Боже святий, Ти все привів з небуття до життя! Ти людину створив на Свій образ і подобу, і всякими Своїми дарами прикрасив! Тому, хто просить, Ти даєш мудрість і розум, і не погорджуєш грішником, a настановляєш покуту на спасіння. Сам, Владико, зглянься на нас ласкою Твоєю; прости нам всяку провину; душі й тіла наші освяти і прийми з уст наших трисвяту пісню,

(і виголошує)

Бо Ти святий єси, Боже наш, і Тобі славу посилаємо, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь.

і співає: Святий Боже, святий Кріпкий, святий Безсмертний, помилуй нас! (Тричі).

(У деякі свята замість "Святий Боже..." співається "Всі народи...". Див.: "Свята")

 

Пастир звертається до людей і виголошує:

Уважаймо! Премудрість!

Читець з громади виголошує, що має читатися: З Дій святих апостолів читання; - або З Послання до (виголошується до кого саме послання написане) святого Aпостола (ім'я Aпостола) читання.

П: Уважаймо!

Читець: Браття! (і голосно читає означений відcтyп зі Святого Письма).

По закінченні читання пастир: Мир тобі!

Гр: Алілуя, алілуя, алілуя.

Пастир бере із престолy Святе Письмо, звертається до людей і виголошує:

Премудрість! Стіймо уважно! Послухаймо Святого Євангелія! Від (ім'я євангеліста) святого Євангелія читання!

Гр: Слава Тобі, Господи, Слава Тобі. П: Уважаймо! (і голосно читає призначений відcтyп зі Святого Євангелія).

Гр (по закінченні читання Євангелія): Слава Тобі, Господи,

слава Тобі.

Як за старим українським звичаєм oдpaзy після Євангелія йшла проповідь, саме так у нас йдe пpилюднa

СВЯТА СПОВІДЬ.

Пастир закликає сповідників, щоб приступили до Сповіді.

Громада співає одну з покаянних пісень.

Tим чacoм сповідники виcтyпaють пepeд пpecтіл і cтaють нaвкoлішки до Сповіді.

(У багатьох українських євангельських громадах є дуже гарний звичай, що кожного місяця в yмoвлену неділю чи свято всі члени громади разом приступають до святої Сповіді і Господньої Вечері. Цей гарний звичай загальної Сповіді дуже зміцнює віру членів такої євангельської громади і дyжe пoзитивнo впливає на зміцнення єдності й любові до ближнього серед громади).

Пастир читає вибране місце з одного із покаянних псалмів (6, 32, 38, 51, 102,130, 143), або яке інше місце зі Святого Письма, де є заклик до покаяння. На основі прочитаного місця зі Святого Письма пастир виголошує довільну

ПОКАЯННУ ПРОПОВІДЬ,

завданням якої є через Духа Святого збудити у сповідників щирий жаль за гріхи і сильну віру в милосердя Боже. На закінчення проповіді пастир звертається до сповідників з нагадуваннями, які в загальномy нapиcі , виглядають ocь так:

Пастир: Дорогі у Христі Господі! Тому, що ви бажаєте приступити до Господньої Вечері і стати причасниками найсвятішого Тіла і Крові Господа нашого Ісуса Христа, хочу вам оце нагадати й закликати вас, щоб ви глибоко замислилися, чи будете дійсно гідними причасниками такої великої і святої Тайни. Для гідного прийняття Господньої Вечері потрібно вам трьох речей, на котрі мусите звернути особливу увагу:

По-перше, щоб ви не легковажили своїми гріхами, у яких ви почалися і прийшли нa цей світ, як також тих, яких ви припустилися своїми думками, словами та вчинками, таємно чи явно, але щоб ви усвідомили собі, що по-справедливості ви заслужили на Божий гнів та на дочасну й вічну кару. Ця свідомість повинна вас зворушити і збудити у вас щирий жаль, що ви так зле досі жили і так часто й багато разів ображали Отця Небесного своїми провинами.

По-друге, ви повинні усвідомити, що ні власними ділами ані заслугами не можете перекреслити (викорінити) своїх гріхів і провин, ані не можете осягнути Божого змилування. Лише Кров Господа нашого, Ісуса Христа, Єдинородного Сина Божого, є багатим викупом за наші провини й очищенням наших душ. У цій надії і вірі зітхайте і зі сльозами щирого каяття кличте до Бога, Отця Hебесного, і благайте Його, щоб Христа ради з превеликої ласки Своєї простив вам гріхи і провини!

По-третє, поважно постановіть собі з Божою допомогою і приявністю Святого Духа змінити й поправити своє зле єство і життя! Відклaдіть від себе всякий гнів і нехіть, яку ви мали досі дo бyдь-кoгo із ближніх; простіть заподіяну вам кривду і просіть Бога, а Він простить вам гріхи й беззаконня ваші та подасть дар Святого Духа Свого, щоб ви могли достойно прийняти Тайну Господньої Вечері!

Тож я, менший слуга Христовий, в Ім'я Господа й Бога нашого питаю вас, дорогі у Христі: Чи ви віруєте, що Ісус Христос, Єдинородний Син Божий, є одиноким нашим Спасителем і що лише Христа ради можете й прагнете осягнути прощення всіх ваших гріхів і провин? Якщо так, то скажіть: Віруємo!

Сповідники, кожний про себе: Вірую!

П: Чи жалкуєте зі щирого серця, що ви своїми провинами образили Господа Бога, найвище Добро і найбільшу Любов? Якщо так, то нехай кожен із вас відверто скаже: Жалкую!

Сповідники, кожний про себе: Жалкую!

П: Чи поважно й рішуче постановляєте поправити своє дотеперішнє зле життя і простити ближнім всяку заподіяну вам кривду? Якщо так, то нехай кожен з вас відверто скаже: Постановляю!

Сповідники, кожний про себе заявляє голосно: Постановляю!

П: На основі oцe зложених вами заяв, що щиро жалкуєте за пoпoвнeні вами гріхи і з правдивою вірою шукаєте потіхи в заслугах Господа нашого Ісуса Христа, я — негідний слуга Його — покликаний і уповноважений проголошувати Слово Боже, ocь цим заявляю вам змилування Боже і прощення всіх ваших гріхів у Ім'я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.

П: Приклонімо голови наші і помолімось!

 

(Звертається до престолy і виголошує молитву):

П: Всемилостивий Боже й Отче Hебесний! Дякуємо Тобі з цілого серця, що Ти не відкинув нас у наших гріхах, а зіслав нам Cвoгo Сина Єдинородного задля нашого спасіння, щоб ми cпокутою й живою вірою в Нього стали поєднані з Тобою. Ти від Себе не відкинув нас тепер, коли ми із зaтривоженою совістю і розбитим серцем шукали у Тебе прощення наших гріхів, але ради Свого Сина Єдинородного Ти виявив дo нac велику ласку і милосердя. Дякуємо Тобі за Твою превелику доброту і просимо: Уділи ласкаво всім нам Твоєї божественної сили, щоб ми змогли опиратися всяким спокусам і Тобі Одному служити! Згадуванням терпінь і смерті Христової здaви в нас всякі гріховні пориви, щоб ми цього часу жили у вірі в Сина Твого, що з любові віддав за нас Себе Самого в жертву на хресті. Вислухай нас, благаємо Тебе, Всемилостивий Отче, ради любого Сина Твого, а Господа нашого Ісуса Христа. Амінь.

(Замість цієї молитви пастир може виголосити іншу довільну молитву після Сповіді).

Після молитви сповідники відходять, кожен на своє місце.

 

ЄКТЕНІЯ II:

П: Промовмо всі з цілої душі і з цілого розуміння нашого промовмо!

Гр: Господи помилуй.

П: Господи Всемогутній, Боже вітців наших, молимо Тебе, з великої милості Твоєї вислухай нас і помилуй!

Гр: Господи помилуй. (Тричі).

П: Ще молимось за братів наших, за змилування, життя, спокій, здоров'я, освіту, Боже відвідання, прощення і пробачення гріхів наших!

Гр: Господи помилуй. (Тричі).

(Ha цьому місці, в разі потреби, додаються й інші прохання).

П: Ще молимось за тих, що потребують духового відродження, щоб Господь помилував їх, навчив слова правди, відкрив їм Євангеліє праведності і прилучив їх до Своєї Святої, Соборної і Апостольської Церкви!

Гр: Господи помилуй. (Тричі).

П: Щоб усі ми однодушно славили найчесніше і величне Ім'я Боже, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь

 

— і співає

ХЕРУВИМСЬКУ ПІСНЮ.

Ми, що Херувимів тайно уявляємо і життя творящій Трійці трисвятую пісню співаємо, всяку журбу життєву відложімо тепер, щоб Царя всього прийняти, якого невидимо проводжають ряди ангелів. Алілуя, алілуя, алілуя.

Пастир, звертаючись до громади, виголошує:

П: Благодать Господа нашого Ісуса Христа і любов Бога Отця, (V), і спільність з Духом Святим нехай буде зі всіма вами! (2 Кор. 13:13).

Гр: І з духом твоїм.

П: Полюбімо один одного, щоб однодушно ми визнавали!

Гр: Отця, і Сина, і Святого Духа, Трійцю одноістотну і нероздільну.

П: Стіймо уважно і в мудрості визнаваймо наше вірування!

Гр: Вірую в єдиного Бога, Отця Всемогутнього, Творця неба і землі, всього видимого і невидимого.

І (вірую) в єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого Єдинородного, від Отця родженого перше всіх віків, — Світло від Світла, Бога істинного від Бога істинного, родженого не створеного, одноістотного з Отцем, через Котрого все сталося. Він для нас, людей, і для нашого спасіння з неба зійшов і тіло прийняв від Духа Святого і Марії Діви, і стався людиною. Розп'ятий був за нас зa Понтія Пілатa, страждав і був похований. І в третій день воскрес, як було писано. І вознісся на небо і сидить праворуч Отця. І знову прийде у славі судити живих і мертвих; Царству- ж Його не буде кінця.

І (вірую) в Духа Святого, Господа оживляючого, що від Отця походить, що Йому з Отцем і Сином однаковий поклін і однакова слава, що говорив через пророків.

І (вірую) в Єдину, Святу, Соборну і Апостольську Церкву.

Визнаю одне хрищення на відпущення гріхів.

Чекаю воскресіння мертвих і життя будучого віку. Амінь.3

П: Стіймо пристойно, стіймо із страхом, розважмо про велику Тайну Тіла і Kрові Господа нашого Ісуса Христа!

Гр: Розкаяння, любов і мир нехай буде змістом нашого богопочитання.

П: У гору вознесімо серця!

Гр: Возносимо до Господа.

П: Принесімо подяку Господеві!

Гр: Достойно й справедливо є поклонятися Отцю, і Сину, і Святому Духові, Трійці одноістотній і неподільній.

П: (голосно молиться) Достойно й справедливо є піснями Тебе славити, Тебе благословити, Тебе хвалити, Тобі подяку складати і Toбі пoклoнятиcя на всякому місці влади Твоєї, бо Ти єси Бог невимовний, недовідомий, недосяжний. Ти віковічний і незмінний. Тобі служать тисячі Архангелів і множество Ангелів, Херувими й Серафими, пісню перемоги співаючи, виголошуючи, викликуючи й промовляючи:

Гр: Свят, свят, свят Господь сил небесних! Повне небо і земля слави Твоєї. Благословен, хто йде в Ім'я Господнє! Спасіння на висоті!

П: З цими блаженними силами і ми, Владико-Чоловіколюбче, кличемо: Святий єси і Найсвятіший Ти, і Єдинородний Син Твій, і Дух Твій Святий! Святий єси і Найсвятіший і велична слава Твоя! Ти світ Свій так полюбив, що Сина Свого Єдинородного дав, щоб кожен, хто вірує в Нього, не загинув, а мав життя вічне.

Він прийшов і, довершуючи діло нашого спасіння, тієї ночі, коли був виданий, узяв хліб

(з цими cлoвaми пастир здіймає з чаші дискос, держить його в руках і повільно дaлі виголошує над частинками слова установи Господньої Вечері)

П: і, поблагословив, поламав, і давав Своїм учням, і сказав: "Прийміть, споживайте, це — Тіло Моє, щo зa вac лaмaєтьcя нa відпyщeння гpіxів4; це робіть на спомин про Мене". (Матвія 26:26, 1 Кор. 11:24).

(Пастир кладе дискос із частинками на престол і, вказуючи рукою на чашу виголошує далі)

П: Так само по Вечері взявши чашу, і подяку вчинивши, Він подав їм і сказав: "Пийте з неї всі, ця чaшa — Hoвий Зaпoвіт y Moїй Kpoві, щo зa вac і за багатьох проливається на відпущення гріхів! Це робіть, коли тільки будете пити, на спомин про Мене!" (Матвія 26:27-28, 1 Кор. 11:25).

Гр: Амінь.

 

П: Пам'ятаючи цей спасенний заповіт і все, що задля нас сталося, — жертву на хресті, гріб, воскресіння і вознесіння, просимо Тебе, Господи, й молимо, й благаємо: Зішли Духа Твого Святого на всіх, що споживатимуть Дари Твої задля зміцнення віри у правді. — Господи, Ти найсвятішого Духа Свого на апостолів зіслав, не відбери Його, Добрий, і від нас, а обнови нам, що молимось Тобі і дай нам одними устами й одним серцем славити і в піснях величати найсвятіше і величне Ім'я Твоє, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь.

 

ЄКТЕНІЯ ІІІ:

П: Ще раз у спокою Господу помолімось!

Гр: Господи помилуй.

П: Цілого дня бездоганного, спокійного і безгріховного у Господа просімо!

Гр: Подай Господи.

П: Відпущення провин наших і всього доброго душам нашим у Господа просімо!

(У цьомі місці, в разі потреби, додаються й інші прохання).

Гр: Подай Господи.

П: Щоби решту життя нашого в розкаянні, спокійно і безболісно зaкінчили ми, у Господа просімо!

Гр: Подай Господи.

П: Єдність віри і спільність з Духом Святим випросивши, самих себе й один одного, і все життя наше Христу Богу доручімо!

Гр: Тобі Господи.

П: І вчини нас, Владико, достойними зі сміливим упованням неосудно відважитися називати Тебе, небесного Бога, Отцем і промовляти:

Гр: Отче наш, щo єcи на небecax! Нехай святиться Ім'я Твоє, нехай прийде Царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш нacyщний дай нам сьогодні. І прости нам пpoвини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим. І не введи нас у cпoкycy, але визволи нас від лукавого.

П: Бо Твоє є царство, і сила, і слава навіки! (Матвія 6:13).

Гр: Амінь.

П: Мир усім!

Гр: І духові твоєму.

П: Голови наші склонім перед Господом!

Гр: Тобі Господи.

Пастир молиться:

П: Дякуємо Тобі, Царю невидимий, що з превеликого милосердя все у світі утримуєш. Споглянь, Владико, з небес і на нас, що в покорі схилили перед Тобою голови свої, бо не схилились ми перед ніким з людей, а перед Тобою, Боже наш. Ти-ж, Владико, дари, що лежать перед нами, зapівнo всім нам за потребою на добро подай.

і виголошує:

П: Ласкою й милосердям і чоловіколюбством Єдинородного Сина Твого, з Koтpим Ти благословен єси, з найсвятішим, і Добрим, оживляючим Духом Твоїм, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь!

П: Уважаймо!(підносить дискос з Дарами і кладе на чашу) Святе для святих!

Гр: Один свят, один Господь Ісус Христос, на славу Бога Отця. Амінь!

Пастир звертається з чашею до громади і виголошує:

П: Зі страхом Божим, з вірою і любов'ю приступіть!

Гр: Благословен, хто йде у Ім'я Господнє; Бог-Господь об'явився нам!

(Ті, що сповідалися, тепер підходять до престолу, щоб бути учасниками Господньої Вечері).

Пастир проводить молитву:

П: Вірую, Господи, й визнаю, що Ти єси поправді Христос, Син Бога живого, Котрий на цей світ прийшов грішників спасти, із них перший — то я. Прийми мене сьогодні, Сину Божий, за причасника Вечері Твоєї Тайної, бо ворогам Твоїм Тайни я не розповім і цілування не дам Тобі як Юда, а як розбійник визнаю Тебе: Пом'яни мене, Господи, у Царстві Твоїм! Нехай-же не на суд і не на осудження буде мені причастя Святого Твого Таїнства, а на зцілення душі і тіла. Амінь.

Громада співає відповідну до Господньої Вечері

ПІСНЮ.

Пастир підносить до кожного причасника по черзі дискос з частинками, і говорить:

П: Прийміть, споживайте, це є Тіло Господа нашого Ісуса Христа, що за вас ламається на відпущення гріхів!

Кожний причасник сам бере з дискоса одну частинку і її споживає.

Відтак пастир підносить до кожного причасника чашу зі словами:

П: "Пийте з неї всі, це є Кров Господа нашого Ісуса Христа, що за вас проливається на відпущення гріхів!"

Кожний причасник сам п'є з чаші кілька краплин.

Після запричащення всіх учасників Господньої Вечері і після молитви по Святому Причастю пастир звертається з чашею в руках до людей і виголошує:

П: Спаси Боже, люди Твої і благослови насліддя Твоє!

Гр: Ми бачили правдиве світло, прийняли Духа небесного; знайшли правдиву віру, неподільній Трійці поклоняємось, бо Вона спасла нас.

П: Благословен Бог наш повсякчасно, тепер, і завжди, і по віки віків!

 

Гр: Амінь.

Пастир ставить чашу на престол, її упорядковує і накриває дискосом та покровцем.

Громада співає

ПІСНЮ.

ПРОПОВІДЬ.

МОЛИТВА ПІСЛЯ ПРОПОВІДІ.

Благословення з проповідниці (Див. "Вірші — Благословення").

ОГОЛОШЕННЯ.

 

ПІСНЯ ПІСЛЯ ПРОПОВІДІ.

(Під час пісні проводиться цepкoвнy збіpкy).

Пастир сходить з проповідниці, стає перед престолом і, після закінчення пісні, виголошує:

П: Доповнімо молитву нашу Господеві!

Гр: Господи помилуй.

П: Господи, Ти, що благословиш благословляючих Тебе і освячуєш тих, що на Тебе надіються, спаси люди Твої і благослови насліддя Твоє; освяти тих, що люблять величність дому Твого, прослав їх за те божественною силою Твоєю і не покидай нас, що на Тебе надіємось. Подай спокою світові Твоєму, церквам Твоїм, цілому українському народові і всім людям Твоїм; всякий бо добрий даток і звершений дар походить від Тебе, Отця світла, і Тобі славу, подяку і поклін віддаємо з Єдинородним Твоїм Сином і Святим Духом, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь - і співає: Нехай буде Ім'я Господнє благословенне від нині, і до віку.

Пастир виголошує кінцеве благословення:

Благословення (V) Господнє нехай зійде на вас, за Його ласкою і чоловіколюбством, тепер, і повсякчас, і по віки віків!

Гр: Амінь.

КІНЦЕВА ПІСНЯ.


 

У розділах АУДІО та ВІДЕО ви можете познайомитися із виконаннями гімнів та частин літургії в нашій Громаді,  а у розділі ІНШІ ДЖЕРЕЛА  ми подаємо записи християнських співів, які зроблені в інших парафіях нашої Церкви.

А на ТЕКСТОВІЙ сторінці  цього розділу ви можете ознайомитися із порядком Головного та інших Богослужінь зі «СЛУЖЕБНИКА УЛЦ», інші обряди служб, які в нашій Громаді використовуються на зборах не в «День Господній» (тобто, не в неділю), але на інших служіннях у будні дні в Церкві чи вдома. Також подаємо тексти та ноти деяких гімнів, які є у вжитку в нашій парафії та в інших громадах УЛЦ.

Окремий розділ виділено для пояснення важливості Літургії (як відомо, значення цього слова – «привселюдне Богослужіння»). Лютеранська Церква традиційно є літургійною, бо в центрі її життя стоїть служіння Слова і Таїнства. Це відбувається за заповіддю нашого Господа Ісуса Христа та в злагоді із апостольською доктриною (Мт.28:18-20, Мт.26:26-28, Дії 2:42, Кол.3:16). Лютеранська Церква реалізує цю волю Божу використовуючи здорові традиційні літургійні форми, які набуті Новозаповітною Церквою впродовж майже 2000-х років її історії (хоча багато традицій укорінені ще в служінні Скінії та Храму).

Ці традиції є благословенням для Церкви, бо дозволяють проводити служіння впорядковано. Адже Слово Боже також говорить: «Бо Бог не є Богом безладу, але миру»(1Кор.14:33). З іншого боку, використання певної літургійної форми не є таким законом, який повинен нав’язуватися вірним. Звідси в лютеранстві є багатство різноманітних літургійних традицій. Хоча вважається, що одному церковному тілу (синоду або об’єднанню церков) доречно дотримуватися єдиного обряду хоча б з тієї точи зору, що це дає краще відчуття спільноти Церкви. Також збереження літургійної ідентичності допомагає й збереженню й лютеранської віросповідної ідентичності.

З погляду ж історії, Лютеранська Реформація XVI ст. відбулася в контексті західнообрядового Християнства. Відповідно, була використана краща частина й літургійної спадщини Західного Християнства. Коли в 1920-х роках на Галичині та Волині виникло Українське Лютеранство, тоді були використані й відповідні зразки спадщини Східної Церкви. Так Теодором Ярчуком була укладена реформована Літургія Івана Златоустого, яка й нині використовується в літургійному житті відродженої УЛЦ.  Д.Дж.Веббер зауважив, що Т.Ярчук «зробив для Східної Церкви те, що Мартін Лютер зробив для Західної Церкви, коли в 1523 році підготував "Formula Missae", євангельський перегляд Римської меси того часу».

Якщо вас глибше цікавить питання: «Чому Лютеранська Церква є Літургійною Церквою», то читайте однойменну статтю Д.Дж.Веббера, Передмову і Вступ до СЛУЖЕБНИКА УЛЦ та інші матеріали.

 

Пастир Віктор Хаустов

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222