Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Медіатека пояснення

  Дорогі брати і сестри!

Парафія «ВСІХ СВЯТИХ» УЛЦ у Харкові рада вітати Вас на сторінці розділу МЕДІАТЕКА свого офіційного сайту.

  Звертаємо вашу увагу на те, що цей розділ поділений на дві частини:

 

Robert Leinweber 001-1300          youtube-logo 318-49909   TV 4089

 

Слухати аудіо проповіді за посиланням - СЛУХАТИ

Дивитися відео проповіді за посиланням - ДИВИТИСЯ

Дивитися інші телепрограми - ДИВИТИСЯ


 

Телепрограма ЧАС РЕФОРМАЦІЇ. Випуск 7: "РЕФОРМАЦІЯ СІМ'Ї"

Телепрограма ЧАС РЕФОРМАЦІЇ. Випуск 7: "РЕФОРМАЦІЯ СІМ'Ї"

 

..

 

Слава Ісусу Христу!

     Вас вітає програма Української Лютеранської Церкви у Харкові «ЧАС РЕФОРМАЦІЇ».

     Ми продовжуємо розповідь про Реформацію церкви, яка розпочалася у Віттенберзі 1517 року, а 1521-22 під час так званого Вартбурзького полону Лютера набула радикального характеру. І найбільш помітним нововведенням став шлюб духовенства.

LutherWritingsPortrait1581

Портрет Мартінаа Лютера та його друкована праця. 

 

     Саме праці Лютера «Вавілонський полон церкви», «Звернення до шляхетного стану німецької нації» та «Про чернечі обітниці» призвели до відмови від целібату спочатку багатьох парафіяльних священиків, а зрештою навіть монахів та монахинь.

     Бо в своїх працях Лютер на підставі Писання підкреслив, що заповіді людські не можуть скасувати заповіді Божі, адже Господь ще в перших розділах книги Буття запровадив шлюб, сказавши: «Плодіться й розмножуйтеся, наповнюючи землю» (Буття1:28) та «Покине чоловік свого батька та матір свою, та й пристане до жінки своєї, - і стануть вони одним тілом» (Буття 2:24).

 greuze-the village bride1329466703399-1400

Жан-Батист Грьоз (1725-1805). Сільська наречена.

 

     Отже, Лютер та його учні всупереч середньовічному богослов’ю прийшли до висновку, що нема ніякого особливого чернечого поклику від Бога, який вище поклику чоловіка та дружини. А покладання на чернечі обітниці, якими начебто можна заслужити милість Божу, – це вже гріх самоправедності, бо до заслуг Христа додаються заповіді людські.

     Іншою спокусою для ченців був блуд. Лютер констатував факт: «Через те, що священикам у целібаті для ведення домашнього господарства необхідна жінки, зазвичай їм допомагають монахині. Але таке проживання під одним дахом неодружених чоловіка та жінки схоже на сусідства вогню та соломи. Природно, часом солома займається

Johann-tetzel-2    Luther-augustinian-28714ea-8

Гравюра XVI ст.: Йоганн Тетцель (1455 чи 1460-1519). Лукас Кранах Старший (1472-1553): Портрет Мартіна Лютера. 

 

     Таким прикладом був красномовний продавець індульгенцій Йоганн Тетцель, якого врешті-решт церковні ієрархи звинуватили в тому, що він став причиною для початку Реформації. І верхівка кліру раптом «пригадала», що Тетцель має двох позашлюбних дітей. Під цим приводом його відсторонили від служіння.

     Лютер, ще будучи ченцем, дуже серйозно ставився до виконання заповідей, отже строго дотримувався целібату. І він, вже будучи реформатором, довгий час і не думав про шлюб. Коли ж у Віттенберзі ченці і черниці стали масово брати шлюб, він писав: «Але мене їм ніколи не одружити!». Але, як кажуть, «ніколи не кажи ніколи» 

     Бо одного разу до нього листом звернулися монахині з сусіднього села. Вони прийняли євангельську віру та хотіли покинути монастир. Лютер допоміг їм через добродія, який постачав до монастиря рибу та напередодні Великодня 1523 року зворотнім рейсом вивіз 12 черниць на своєму возі під видом порожніх діжок.

Amsdorf  Martin Luther after Lucas Cranach the Elder etching 1525 National Portrait Gallery London

Ніколаус Амсдорф. Мартін Лютер. 

 

     Три колишні монашки повернулася до рідних, залишилось дев'ять. І майже всі вони за сприяння Лютера та його друзів вийшли заміж. Врешті-решт залишилась одна – Катарина фон Бора (1499-1552). Вона також мала нареченого – студента університету, але коли той поїхав додому, то батьки не благословили його на цей шлюб і він одружився з іншою. Невтішній Катарині також знайшли іншого нареченого, але їй він був дуже неприємний, в чому вона й призналася другу Лютера Ніколаусу Амсдорфу (1483-1565), при цьому пожартувавши, що могла б вийти заміж тільки за самого Амсдорфа чи Лютера. Скільки в цій фразі було жарту, а скільки правди – знає тільки Бог. 

hans-and-magrethe-luther-1527-1400

Лукас Кранах Старший (1472-1553). Портрет Ганса та Маргарити Лютер.

 

     Але Лютер, відвідуючи батьків, переказав цю історію, до якої Ганс Лютер поставився серйозно, зауваживши, що він волів би мати онуків. Мартін задумався. На цей момент його ставлення до ймовірного шлюбу змінилося. Він писав: «Я не одружуюсь не тому, що я бездушний камінь, але я щодня очікую, що загину мученицькою смертю».

Lucas Cranach d.Ä. - Martin Luther2 1528 Veste Coburg   katharina-von-bora-1528

Лукас Кранах Старший (1472-1553). Портрети М.Лютера та Катерини фон Бора-Лютер 1528 року.

 

     Але ситуація з Катариною теж була особливою. Її статус монашки-втікачки був непевним, якщо не ганебним. Врешті-решт Лютер вирішив одружитися з нею з кількох причин: узаконити статус Катерини навіть у разі своєї ймовірної смерті, принести задоволення батькові, подратувати папу та диявола, засвідчити на практиці доктрину про цінність шлюбу, яку він так палко проповідував.

   Luthers wedding 2

Шлюбна церемонія Мартіна Лютера та Катерини фон Бора-Лютер 1526 року. 

 

     Отже, в липні 1526 року 43-х річний Лютер та 27-милітня Катарина обвінчалися. Господь рясно благословив цей шлюб, який починався не з великої романтичної любові, але певною мірою був укладений під тиском обставин. І Лютер, який напередодні весілля писав: «Я б не сказав, що я втратив голову від кохання», згодом дуже поцінував свою дружину, яка народила шістьох дітей, вела велике господарство, лікувала свого чоловіка, ставши його справжньою помічницею (як це і має бути за Писанням). Катарина усіляким чином шанувала чоловіка, наприклад, називаючи його тільки на «Ви» та «пан доктор».

Gustav Spangenberg 1828  1891-Luther im Kreise seiner Familie musizierend-1200

 Gustav Spangenberg (1828–1891). Лютер грає на мандолині в колі родини. 

 

     Зрештою, про ставлення Мартіна до дружини засвідчують такі його вчинки та дії: він її називав «моя пані», присвятив Катарині одну із найважливіших своїх праць – «Коментар на послання до Галатів», а в одному з листів писав: «Часом мені здається, що я вдячний Каті більше, аніж Христу, хоча Він для мене зробив незрівнянно більше…».

Paul POETZSCH 1858-1936-luther family-1546

Paul Poetzsch (1858-1936). Мартін Лютер у колі родини 1546 року. 

 

     Можна сказати, що в шлюбі Лютерів ми бачимо новозаповітний зразок подружніх стосунків: «Дружини, – коріться своїм чоловікам, як Господеві, бо чоловік – голова дружини, як і Христос – Голова Церкви […]. Чоловіки, - любіть своїх дружин, як і Христос полюбив церкву, і віддав за неї Себе!» (Еф.5:22-25) 

     Нехай і ваші сім’ї будуть благословенні Любов’ю Спасителя!

     На славу Божу, Амінь!

Fritz von Uhde - Das Tischgebet 1600

Фріц фон Уде (1848-1911). "Прийди, Господи Ісусе, будь наш гість...".

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Події

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222