Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Медіатека пояснення

  Дорогі брати і сестри!

Парафія «ВСІХ СВЯТИХ» УЛЦ у Харкові рада вітати Вас на сторінці розділу МЕДІАТЕКА свого офіційного сайту.

  Звертаємо вашу увагу на те, що цей розділ поділений на дві частини:

 

Robert Leinweber 001-1300          youtube-logo 318-49909   TV 4089

 

Слухати аудіо проповіді за посиланням - СЛУХАТИ

Дивитися відео проповіді за посиланням - ДИВИТИСЯ

Дивитися інші телепрограми - ДИВИТИСЯ


 

Телепрограма ЧАС РЕФОРМАЦІЇ. Випуск 1: "ПОЧАТОК".

Програма "ЧАС РЕФОРМАЦІЇ". Випуск 1. "ПОЧАТОК" 

 

..

 

Шановні друзі, дорогі брати та сестри!

     Вас вітає програма ЧАС РЕФОРМАЦІЇ, що підготовлена  Громадою ВСІХ СВЯТИХ Української Лютеранської Церкви у Харкові.

     2017 рік  є роком 500-ї річниці з початку Реформації Християнської Церкви. І в Україні це свято відзначається на державному рівні згідно наказу Президента.

R-500.ua

Офіційнва емблема святкування 500-ї річниці Реформації в україні у 2017 році.

 

     У циклі наших програм ми будемо відповідати на такі запитання:

    Якими були передумови Реформації?

    Чому ця подія змінила хід європейської та світової історії, вплинувши й на Україну?

    Чому питання Реформації Церкви на підставі Слова Божого актуально для нас і зараз?

   І також чому питання реформування і нашого життя, і державних інституцій так актуальні нині для українців?

 martin-luter-njemacka-slika4

Мартін Лютер оприлюднює "95 тез проти індульгенцій".

 

     Звернімося спочатку до історії. 31 жовтня 1517 – августиніанський монах Мартін Лютер запропонував викорінити зловживання в сучасній Церкві, розіславши 95 тез, направлених на реформування Церкви та, за оповіданням, прибивши ці тези на дверях Замкової Церкви міста Віттенбергу, в якій він проповідував.

     Найбільш кричущим зловживанням того часу був продаж індульгенцій. І хоча спочатку церковні ієрархи не мали на меті буквально «продавати спасіння» – у людей складалось враження, що вони саме купують прощення гріхів.

indulg-bae11f4-6585798f98

Індульгенція.

     З’явилися певні проповідники, які стали підтримувати це хибне враження заради збагачення частини верхівки духовенства та збагачення власного.

     Можемо спитати: «Чому в Христовій Церкві з’явилися й укорінилися ці небіблійні доктрини?»

     Ключовою проблемою була та, що люди не знали достатньо про Бога з Його Слова та домальовували образ Божий із власної уяви – за допомогою «передань людських».

     Внаслідок цього  люди не мали певності в спасінні, покладалися не на Божу Милість, а на власні справи. Щодо справ віруючого перед Богом, якщо на них покладатися, то це дуже велика проблема, бо ніколи нема певності, чи їх достатньо.

     Також вірних церкви лякали вічним покаранням у пеклі, натомість мало говорили про милість Божу.

Jheronimus Bosch Christ in Limbo-1500

Ієронімус Босх (бл.1450-1516). Пекло.

 

     З’явилась небіблійна доктрина про Чистилище – місце для начеб то тривалого покарання за гріхи віруючих, що вчинені вже після навернення.

     Заохочувалося звертання до інших посередників між Богом і людьми, а не тільки до Ісуса Христа – таких як Богородиця, апостоли, інші святі. Отже, сформувався культ святих – людей, які, начеб то, мали надлишкову благодать, якою й могли поділитися з «пересічними» віруючими. Можна сказати, що паралельно утвердився й певний культ кліру як людей, що ніби то «ближчі до Бога».

     Це призвело до величезної проблеми – покладанні на власні справи чи справи святих. Але яка може певність в ділах грішників?

 

     Мартін Лютер сам пройшов через цю непевність щодо власного спасіння, через покладання на власні справи.

     Він народився він 10 листопада 1483 року в родині Ганса та Маргарити Лютерів.

hans-and-magrethe-luther-1527-1400

Лукас Кранах Старший (1472-1553). Портрет Ганса та Маргарити Лютер.

 

     Його батько  був шахтарем, який вибився у бюргери, та, бажаючи добра здібному сину та сподіваючись на забезпечену власну старість, бачив у майбутньому Мартіна юристом.

     Але 1505 року 22-літній студент університету Мартін Лютер, потрапивши у жахливу грозу, звернувся з молитвою про спасіння до Святої Анни – за повір’ями – покровителькою шахтарів, та дав обітницю, у разі якщо він врятується, піти в монастир. Незважаючи на незадоволення батька, Мартін свого слова дотримав.

martin luther-88888-1000

Лукас Кранах Старший (1472-1553). Портрет Мартіна Лютера.

 

     1507 р. його було ординовано на служіння священика. Але й належачи, за уявленням сучасників, до «обраної духовної  касти», він не мав спокою, миру в душі.  Бо знаходив себе грішником, недостойним спасіння. Також Мартіна лякала концепція «Божої праведності» чи «Божої справедливості».

     У зв’язку з цим, духівник Мартіна Йоганн Штаупіц радив йому більше читати Новий Заповіт та роздумувати над милістю Божою.

     Незважаючи на всі ці духовні муки здібності й віддана праця Мартіна Лютера були оцінені – він, завдяки Штаупіцу, отримав поклик бути професором у нещодавно відкритому університеті у Віттенберзі, де став читати лекції по таким книгам Біблії як Псалми, послання до Римлян та Галатів.

11.21-Johann von Staupitz ca. 14691524

Портрет Йоганна Штаупіца.

 

     Саме глибоко занурившись у ці книги Біблії, в яких Євангеліє Ісуса Христа сяє чи не найяскравіше, Лютер отримав примирення з Богом. Особливо його вразили вірші з Римлян 1:16-17: «Бо я не соромлюсь Євангелії, бож вона сила Божа на спасіння кожному, хто вірує, перше ж юдеєві, а потім гелленові. Праведність бо Божа з'являється в ній з віри в віру, як написано: А праведний житиме вірою.» Вираз же «праведний житиме вірою», у свою чергу, є цитатою зі Старого Заповіту – Авакума 2:4.  

     Лютер зрозумів, що через віру ми отримуємо праведність Божу! І сама віра є дарунком Божим! І також центром цієї спасаючої віри є Ісус Христос.

Святий Павло у Другому посланні до Коринтян пише так: «Бо Бог у Христі примирив світ із Собою Самим, не зважавши на їхні провини (тобто, й на наші провини, дорогі брати та сестри), і [Бог] поклав у нас слово примирення. Оце ми як посли замість Христа, ніби Бог благає через нас, благаємо замість Христа: примиріться з Богом! Бо Того, Хто не відав гріха (тобто, Ісуса), Він (Бог-Отець) учинив за нас (можна сказати, замість нас) гріхом, щоб стали ми Божою правдою в Нім!» (2Кор.2:19-21)

Mathis Gothart Grünewald center-1540

Маттіас Готард Грюнвальде (1470 чи 1475-1528). Айзенхеймський вівтар (фрагмент).

 

    Слово Боже змальовує те, що Лютер пізніше назвав «Блаженним обміном» – наші гріхи покладені  на Ісуса, Його праведність в обмін на наші переступи даровано нам. І коли Бог-Отець дивиться на нас через призму Голгофи, через жертву Свого Однородженого Сина, Він бачить віруючого не грішником, а святим, зодягненим в Ісусову праведність.

     Так Мартін Лютер отримав мир з Богом безпосередньо зі Слова Божого без посередництва індульгенцій та сумнівних проповідників.

     І Він став ділитися цим Євангелієм зі своєю паствою. А коли він бачив, що приходили лжепророки – вовки в овечих шкурах, що намагаються вкрасти впевненість у спасінні, то він не мовчав, але став на оборону пастви, вказуючи на Пастиря Доброго – самого Христа.

lucas-cranach-younger-veimar-alter-1000

Лукас Кранах Молодший (1515-1586). Веймарський вівтар (фрагмент).

 

     Нехай і в центрі Вашого світогляду буде Ісус Христос, Який «був виданий за гріхи ваші та воскрес для виправдання вашого!» (Рим.4:25).

На славу Божу, Амінь!

 

 

 

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222