Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Проповіді - пояснення

Дорогі брати і сестри!

Парафія «ВСІХ СВЯТИХ» УЛЦ у Харкові рада вітати Вас на сторінці розділу ПРОПОВІДІ свого офіційного сайту.

  Звертаємо вашу увагу на те, що цей розділ поділений на три частини:

Book icon     audio      Video

 


 

Проповідь пастора Віктора Хаустова Івана 14:1-11 "ЖИТТЯ" (на 2-гу чи 4-ту неділю по Великодню)

Проповідь пастора В.Хаустова на Івана 14:1-11 №13-1-В-1 Життя на 2-гу неділю по Великодню чи на одну з неділь по Трійці.

Тернопіль, Семінарія Святої Софії, 30 вересня 2005р.

Харків, Громада всіх Святих, 19 лютого 2006р.

Ізюм, місія, 12 лютого 2008р.

 

СЛУХАТИ АУДІОПРОПОВІДЬ

 

Івана 14:1-11 

portrait-of-christ-carl-bloch-12001 Нехай серце вам не тривожиться! Віруйте в Бога, і в Мене віруйте! 2 Багато осель у домі Мого Отця; а коли б то не так, то сказав би Я вам, що йду приготувати місце для вас? 3 А коли відійду й приготую вам місце, Я знову прийду й заберу вас до Себе, щоб де Я були й ви. 4 А куди Я йду – дорогу ви знаєте. 5 Говорить до Нього Хома: Ми не знаємо, Господи, куди йдеш; як же можемо знати дорогу? 6 Промовляє до нього Ісус: Я дорога, і правда, і життя. До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене. 7 Коли б то були ви пізнали Мене, ви пізнали були б і Мого Отця. Відтепер Його знаєте ви, і Його бачили. 8 Говорить до Нього Пилип: Господи, покажи нам Отця, і вистачить нам! 9 Промовляє до нього Ісус: Стільки часу Я з вами, ти ж не знаєш, Пилипе, Мене? Хто бачив Мене, той бачив Отця, то як же ти кажеш: Покажи нам Отця? 10 Чи не віруєш ти, що Я в Отці, а Отець у Мені? Слова, що Я вам говорю, говорю не від Себе, а Отець, що в Мені перебуває, Той чинить діла ті. 11 Повірте Мені, що Я в Отці, а Отець у Мені! Коли ж ні, то повірте за вчинки самі. Переклад Івана Огієнка).

Інші читання: Плач Єремії 3:18-26, Євреїв 4:14-16. Гімн 101 “Ти – шлях: Тобою біжимо від смерті!”

 

Благодать вам та мир від Бога Отця нашого й Господа Ісуса Христа!

    Сьогодні буде проголошена остання із циклу трьох проповідей, що базуються на цих словах нашого Господа Ісуса Христа: “Я дорога, і правда, і життя. До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене” (Ів.14:6). І сьогодні ми зосередимо увагу саме на слові життя. Також особливо важливими для нас будуть вірші 8-й та 9-й: “Говорить до Нього Пилип: Господи, покажи нам Отця, і вистачить нам! Промовляє до нього Ісус: Стільки часу Я з вами, ти ж не знаєш, Пилипе, Мене? Хто бачив Мене, той бачив Отця”.

peter-paul-rubens-st-phillip

Пітер Пауль Рубенс (1577-1640). Апостол Пилип.

 

    Отже, життя. Коротке і містке слово. Якщо порівняти це поняття із іншими двома із 6-го вірша – правдою та дорогою, – то можна помітити дещо цікаве. Так, за певних обставин, нам важко збагнути що є правдою, а що ні; нам важко розібратися, яка дорога помилкова, а яка веде до успіху. Інколи ми навіть знаємо, що вибираємо неправду та нечесний шлях, але все одно йдемо на це заради тимчасового успіху, нехтуючи Божою волею, засуджуючи себе. Але ми ніколи не маємо сумнівів щодо життя. Життя є добрим перед лицем смерті. Питання полягає тільки в тому, як його продовжити.

    Намагаємося ми це зробити будь-якими правдами і неправдами. З певного віку середньостатистична людина починає витрачати більше грошей на ліки, зокрема профілактичні. Частина населення починає захоплюватися „здоровим способом життя”: дієти, спорт тощо. Але молодості вже не повернути. Можна досягти якихось тимчасових успіхів: пригальмувати процес старіння; можна виглядати трохи молодшим за свої роки, особливо, якщо застосовувати сучасні косметичні засоби та технології, але… Але швидкоплинну річку нашого життя вже не повернути назад… І якщо продовжити співставлення Божих та наших характеристик відповідно до 6-го вірша сьогоднішнього Слова, то вийде такий ряд: Бог – Правда, ми – брехня; Божа Дорога – правильна, наші – помилкові; Бог – Життя, ми – смерть.

An Old Woman Holding a Purse by Candlelight by Matthias Stomer       Rubens-portert of old man   

Matthias Stomer (1600-1652/54). Портрет старої з підсвічником. Пітер Пауль Рубенс (1577-1640). Портрет старого аристократа.

 

    І чим ближче до неї, тим більше людина починає замислюватися над так званими „духовними питаннями”. У оголеному вигляді це звучить так: „Чи є життя після смерті?” Точніше: „Чи зможу Я продовжити своє існування після невідворотної фізичної смерті?” Ну, а якщо так, то має бути хтось головний: той, хто дає перепустку до потойбічного життя; той, хто „видає квитки” на кращі місця „там”. Отже, таким чином, людина починає впритул та зі щирою зацікавленістю задумуватися про існування Бога. Зауважмо, що ніяким чином на початку цих, так званих, „пошуків Бога” ми не здатні увірувати чи навіть здогадатися про Того, Хто є Дорогою, Правдою та Життям. Про Спасителя – про Христа. Отже, ми потребуємо об’явлення. А потім, зазвичай, ще й довгих та наполегливих пояснень.

    І сьогодні наш Господь знову говорить, що тільки через Нього ми приходимо до Бога: “До Отця не приходить ніхто, якщо не через Мене”.  Потім Ісус ще раз наголошує на тому, що “Він та Отець одне”, але тільки трохи іншими словами: “Коли б то були ви пізнали Мене, ви пізнали були б і Мого Отця. Відтепер Його знаєте ви, і Його бачили.” (в.7). І тут виникає відоме питання Пилипа: “Господи, покажи нам Отця, і вистачить нам!” (в.8). Учень не зрозумів вчителя. Грішник не зрозумів Слова, сказаного Богом. Знайома ситуація?

    До речі, Пилип не перший, хто бажав побачити Отця. По Виходу з Єгипту на горі Сінай цього хотів весь Божий народ. А пізніше і провідник цього народу, Мойсей, звернувся до Бога із проханням: “Покажи мені славу Свою”. Але Господь відказав Мойсею: “Ти не зможеш побачити лиця Мого, – бо людина не може побачити Мене – і жити”. (Вих.33:18б,20б).

Gérôme Jean-Léon - Moses on Mount Sinai Jean-Léon Gérôme -1895-1900-1600
Жан-Лео́н Жеро́м (1824-1904). Господь на горі синай та Божий люд.

 

    Що ж, кожного разу, роздумуючи над Словом Божим, ми переконуємося у тому, що Божа Святість та наш гріх несумісні. Бог має знищити гріх. З іншого боку, Бог не хоче нашої смерті. І Він знаходить дорогу, на якій грішник може бути в Божій присутності, але не загинути. Так Мойсея Бог поміщає у розщілину скелі та закриває його Своєю рукою під час переходу Своєї слави. І коли Бог вже пройшов повз Мойсея, то Він здіймає руку і дозволяє побачити Свою славу іззаду. А перед євреями, що були біля гори Сінай, Бог проводить кордон та освячує його, щоб грішник часом не підійшов занадто близько до Святості Господньої та не загинув. Отже, Бог завжди знаходить засоби, використовуючи які Він може захистити грішника від неминучої смерті. Навіть грішника, який страждає на таку ваду, як завелика цікавість.

    Але пригадаймо не тільки ці милостиві дії. Пригадаймо, якою була Господня відповідь словом на забаганки людей Його побачити. На горі Сінай Бог дав Своєму народові заповіді, Закон. Цікаво, що провівши перед Мойсеєм Свою славу, Господь знову дає пророку той же Закон – дві таблиці Заповіту замість перших, що були розбиті.

Philippe de Champaigne - Moses with the Ten Commandments - WGA04717

Philippe de Champaigne (1602-1674). Мойсей із скрижалями. 

 

    Отже Божа відповідь – Закон? Виконай його: покажи, що ти досконалий? Якби це була єдина Божа відповідь – це було б жахливо. Бо ніхто з нас не здатний досконало виконати хоча б одну заповідь... І Письмо говорить: “Жодна людина ділами закону не буде виправдана”. (Гал.2:16в).

    Але є інша Божа відповідь – Євангеліє. Бог стався людиною! Святий Іван свідчить: “Ніхто Бога ніколи не бачив, – Однороджений Син, що в лоні Отця, Той Сам виявив був” (Ів.1:18). Так! Бог стався людиною в Ісусі Христі та замешкав серед гріховного і втраченого людства. Що ж, Бог не хоче смерті грішника. Він завжди знаходить можливість бути зі Своїми дітьми, захищати їх, направляти їх. Пам’ятаємо освячений кордон біля гори Сінай. Пам’ятаємо Божу лагідну руку, яка оберігала Мойсея. Але тепер люди мають ще кращий захист: Слово сталося тілом, безмежний та предвічний Бог поруч. Більше того. Він сповнив всі вимоги Закону замість нас. І Він іде на хрест, де називає Себе найбільшим грішником у світі, а віруючих – праведними. На третій же день у Своєму воскресінні Він дарує вічне життя Божим дітям. Господь може це зробити, бо Він Сам є Життям!

І Христос говорить про Своє та про наше воскресіння у сьогоднішньому Слові: “Я знову прийду й заберу вас до Себе, щоб де Я були й ви” (в.3б).

Группа апостолов. Эскиз. 1840-е гг. - Иванов Александр Андреевич

Алекса́ндр Іва́нов (1806-1858). Група апостолів.

 

    Отже, Ісус є Життям. Давайте пригадаємо деякі вірші саме з Євангелія Івана, де говориться про Життя. Так, на самому початку апостол свідчить: “І життя було в Нім, а життя було Світлом людей.”(Ів.1:4).

У третьому розділі вже Сам Ісус говорить Никодиму: “Так бо Бог полюбив світ, що дав Сина Свого Однородженого, щоб кожен, хто вірує в Нього, не згинув, але мав життя вічне.” (Ів.3:16).

    А пізніше Господь промовляє до фарисеїв: “Дослідіть но Писання, бо ви думаєте, що в них маєте вічне життя, вони ж свідчать про Мене! Та до Мене прийти ви не хочете, щоб мати життя”.(Ів.5:39-40).

    У 10-му розділі Ісус називає Себе Пастирем Добрим: “Я прийшов, щоб ви мали життя, і подостатком щоб мали. Я Пастир Добрий! Пастир добрий кладе життя власне за вівці.” (Ів.10:10б-11).

А перед тим, як воскресити Лазаря, Христос говорить до Марти:“Я воскресіння й життя. Хто вірує в Мене, хоч і вмре, буде жити” (Ів.11:25б).

Le Bon Pasteur Philippe de Champaigne-1000
Philippe de Champaigne (1602-1674). Добрий Пастир.

 

    Життя. Воскресіння.Звідки ми знаємо про це? Св. Іван записав для нас Ісусові слова: “У Пророків написано: “І всі будуть від Бога навчені.” Кожен, хто від Бога почув і навчився, приходить до Мене. Це не значить, щоб хтось Бога бачив, – тільки Той Отця бачив, Хто походить від Бога. Поправді, поправді кажу вам: Хто вірує в Мене, – життя вічне той має. Я – хліб життя!” (Ів.6:45-48).

    Ми часто говоримо: “Біблія – книга життя”. Це тому, що Сам Бог, наш Господь Ісус Христос є Життям! Тому що Він є Хлібом Життя! Тому що Він має воду, яка тече до вічного життя! І Слово Боже разом із водою Хрищення для багатьох стає початком Дороги до Бога. І Слово Боже, поєднане з хлібом та вином Господньої Вечері, творить правдиву присутність тіла й крові нашого Господа в цьому таїнстві, приносить нам прощення гріхів та покріплює нашу віру.

Carl Röchling 1855-1920-lutheran-service-in-brandenburg-1539-1200

Carl Röchling (1855-1920). Перша Лютеранська Служба Божа в Бранденбурзі 1539 року: електор Саксонії та інші аристократи вперше приймають чашу під час Господньої Вечері (1913).

 

    Чи бачимо ми Господа Ісуса коли підходимо до причастя? Може здатися, що не бачимо. Але чи не стаємо ми схожі на Пилипа: “Покажи нам Христа”? Адже саме в таїнстві вівтаря ми зустрічаємося із Господом. І тоді ми стаємо схожі на тих христових учнів, які бачили Ісуса, чули Ісуса та дотикалися до Нього. Як про це писав Іван у 1-му посланні: “Що було від початку, що ми чули, що бачили власними очима, що розглядали, і чого руки наші торкалися, про Слово життя,  а життя з'явилось, і ми бачили, і свідчимо, і звіщаємо вам життя вічне, що в Отця перебувало й з'явилося нам”.(1Ів.1:1-2). Це були перші рядки послання, а ось останні, вони знов про Христа: “Він Бог правдивий і вічне життя!” (1Ів 5:20в). І ще маленький додаток: “Дітоньки, – бережіться від ідолів! Амінь!” (1Ів 5:21).

    І справді – бережіться від ідолів, бо тільки Ісус є Дорогою, Правдою та Життям! І хто знає Його, той знає і Отця! Амінь!

portrait-of-christ-carl-bloch-1200

Карл Генріх Блох (1834-1890). Портрет Христа. 

 

Отже, нехай серця ваші не тривожиться! Віруйте в Бога, покладайтеся на Господа нашого Ісуса Христа, довіряйте Слову Божому! Амінь!

 

ЧИТАТИ ПОПЕРЕДНЮ ПРОПОВІДЬ на ІВАНА 14:1-11 на тему "ДОРОГА"

 

Проповіді - інші джерела

 


У Лютеранській Церкві проповідь займає центральне місце у Службі Божій (сподіваємось, що і в будь-якій іншій Християнській конфесії). Хіба що лютерани ставлять поруч із проповіддю Слова ще належне вживання Таїнства (Хрищення та Господньої Вечері). Але хіба можна уявити застосування Таїнства без проповіді Слова? Детальніше про зв’язок між проповіддю і Таїнством дивіться у розділі «ЗНАЙОМСТВО ІЗ ЛЮТЕРАНСТВОМ».

Отже, ми не випадково вибрали візуальним символом нашого сайту картину Лукаса Кранаха Старшого «Мартін Лютер проповідує Слово Боже».  Значення проповіді в Церкві неможливо переоцінити, бо тільки Слово Боже може нас спасти і змінити. Проповідь Закону Божого веде нас до пізнання гріха і власної неспроможності спастися (Рим.3:19). А проповідь Євангелія оживляє грішника, дає йому народження згори.

Бо тільки через Своє Слово Бог дає нам спасаючу віру.  Св.Павло і Святий Дух говорять: «Тож віра – від слухання, а слухання через Слово Христове» (Рим.10:17). Тільки свідчення про «Христа розп’ятого» (1Кор.1:23), тільки це «Слово про хреста» (1Кор.1:18) є «силою Божою на спасіння кожному» (Рим.1:16).

Лютеранська Церква завжди проповідували «спасіння кожному», тобто те, що Ісус помер «за всіх», «за весь світ» (Ів.1:29, Ів.3:16, 1Ів.2:2, Тита 2:11).  Ось тому і Слово Боже має бути проповідуване «для всіх»: для людей всіх вікових груп (як ви бачите на картині Кранаха, Лютер проповідує і для дорослих, і для дітей), для «всіх народів» (євреїв і греків (Рим.1:16б), німців та українців, американців і африканців тощо), таким чином, Слово повинно проповідуватися до нас особисто, а ми також маємо свідчити всім. Для публічної проповіді в Церкві Бог запровадив посади служителів, від імені яких Святим Духом говорить Апостол: «Оце ми як посли замість Христа, ніби Бог благає через нас, благаємо замість Христа: примиріться з Богом! Бо Того, Хто не відав гріха, Він учинив за нас гріхом, щоб стали ми Божою праведністю в Нім!» (2Кор.5:20).  Проповідь спасіння в Ісусі – це воля Божа, яка має виконуватися до Другого приходу Спасителя.

Підсумовуючи вище сказане, підкреслимо: подібним до того, як проповідь має бути центром Служби Божої, то серцевиною проповіді є свідчення про «Христа розп’ятого» (так, як це робив Лютер і як завжди робили конфесійні лютерани; так, як це зобразив на картині Лукас Кранах).  У такій проповіді зустрічаються Закон і Євангеліє у своїх найбільш виражених проявах: наші гріхи вбили нашого Господа Ісуса, але саме через те, що наші гріхи добровільно взяв на Себе Ісус, Який «був виданий за наші гріхи і воскрес для виправдання нашого» (Рим.4:25), то й Отець «вас, що мертві були в гріхах та в необрізанні вашого тіла, Він оживив разом із Ним, простивши усі гріхи, знищивши рукописання на нас, що наказами були проти нас, – Він із середини взяв його та й прибив на хресті» (Кол.2:13-14). 

Певно, в широкому розумінні ми можемо назвати проповідями і свідчення про Ісуса нашому другу, який не знає милостивого Бога, і подібні свідчення на вуличних євангелізаціях незнайомій людині. Проповідями можна назвати й виступи служителів на різноманітних громадських заходах, і виступи на телебаченні, й інші свідчення на якусь конкретну тему і поза контекстом Служби Божої. Хоча вони нерідко і є тематичними, але їхня головна та обов’язкова ознака та, що вони виголошуються на певне місце із Святого Письма. Інша принцип, за яким підбираються проповіді для цієї сторінки: тут ви зможете ознайомитися тільки із тими проповідями Слова, які виголошені  на Службі Божій у Громаді УЛЦ «ВСІХ СВЯТИХ» у Харкові (або, часом, у місії нашої Церкви на Харківщині). Зазвичай це саме проповіді місцевого парафіяльного пастиря, хоча ми з радістю вміщуємо на цій сторінці й проповіді інших пастирів, які були виголошені ними у парафії в Харкові особисто або прочитані конфірмованими членами нашої парафії, які проводили служіння за відсутності в певну неділю місцевого пастиря. 

Пастир Віктор Хаустов

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222