Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Проповіді - пояснення

Book icon     audio      Video

 


 

Проповідь пастора Ігоря Хуцішвілі Приповісті 19:5 "ДОБРЕ ІМ'Я БЛИЖНЬОГО"

Проповідь пастора Ігоря Хуцішвілі

 

Проповідь №002-ДОБРЕ ІМ'Я БЛИЖНЬОГО

Харків, Громада УЛЦ, до серпня 2000р.

 ДОБРЕ ІМ'Я БЛИЖНЬОГО

 "Свідок брехливий не буде без кари, а хто брехню говорить, не буде врятований." Прип.19:5.

 Дорогі у Христі!

Майже всі люди на землі знають, що найдорогоцінніший скарб — це людська честь та добре людське ім'я. Добрим є свідоцтво про честь, незаплямоване ім'я та репутацію, без котрої ми не можемо існувати. Людина може стерпіти все, — все, що завгодно, — окрім відкритої ганьби та публічної зневаги. Ганьба, яку, мабуть, і ви колись перетерпіли, запам'ятається вам на все життя. З часом забувається все, — але тільки не пережита вами ганьба. Тим більше, якщо ви були звинувачені, або лихословлені несправедливо. Хіба не так? Нашим спільним лихом є те, що ми хочемо чути про свого ближнього радше щось погане, аніж добре. І хоч ми настільки зіпсуті, що самі не можемо терпіти, коли хтось говорить погане про нас, втім кожен хотів би, щоб весь світ говорив про нього лише гарні слова. Божу заповідь: "Не свідчи неправдиво про свого ближнього" порушують всі. Я впевнений, що дуже багато людей говорять погане про свого ближнього поза його спиною, або розпускають плітки, зводять наклепи, обговорюють чужі помилки та недоліки. Як все це нам до болю знайоме, чи не так? Які ми сміливі, коли поза спиною людини говоримо те, про що не насмілюємося сказати їй в обличчя. Але треба пам'ятати, що коли ми, сповнені люті, починаємо обговорювати людину і виносити їй вирок, то тоді самі впадаємо в ще більший гріх.

В книзі Приповістей Соломона. написано:

8 commendment Gebote Lucas Cranach d A"Свідок брехливий не буде без кари, а хто брехню говорить, не буде врятований." (Прип.19:5).

Радше ніж обурюватись та нападати з кулаками, запропонуйте людині те, чому нас вчить наш Спаситель Ісус Христос: "А коли прогрішиться твій брат проти тебе, іди і йому викажи поміж тобою та ним самим; як тебе він послухає, ти придбав свого брата" (Мт.18:15).

Не відповідайте люттю на лють, або гнівом на гнів, хамством на хамство, бо роблячи так, ви самі робитесь хамом і стаєте на один щабель з вашим супротивником. Апостол Павло нас вчить: "Тому то, неправду відкинувши, каже кожен правду до ближнього свого, бо ми члени один до одного. Гнівайтеся, та не грішіть, — сонце нехай не заходить у вашому гніві" (Еф.4:25.26).

Не судімо про ближнього свого лише на підставі пліток. Пам'ятайте зауваження Ісуса Христа: "Не судіть, щоб і Вас не судили" (Мт.7:1).

А коли Вам не вистачить терпіння, згадайте Господа нашого, якого було не тільки безневинно звинувачено, але й покарано. Згадайте, як Він страждав фізично, коли солдати прибивали Його цвяхами до хреста. Згадайте муки Отця, який з небес дивився на страту Свого Улюбленого Сина. Яка безмежна та велична Божа любов до нас. Хто з нас, батьків, віддав би свою дитину на тортури та смерть, за чужі гріхи? Читаючи про смерть і страждання Христа, я постійно пригадую слова пророка Єремії: "О, гляньте, подивіться усі, хто дорогою іде, чує біль, як мій біль, що мені заподіяли, що ним побив Господь у день лютого гніву свого" (Плач 1:12).

Диявол намагається нас знеохотити, спокушаючи нас сумніватися в нашій вірі і казати про те, як ми "відчуваємо" свою віру чи свій духовний стан. Це небезпечно, тому що почуття можуть підніматися вгору чи маліти. Бог ніколи не спокушає нас ставити під сумнів нашу віру, як і не спонукає нас спробувати визначити її рівень.

Віра — це найдорогоцінніший дар, який можна одержати від Бога. Через дар віри Бог спонукає Християн долати труднощі, перешкоди, наклепи, переслідування і, навіть, смерть. Просіть, і БОГ зміцнить вашу віру. Ісус говорить:

"Ще по-правді кажу Вам, що коли вони будуть просити за неї, — станеться їм від мого Отця, що на небі. Бо де двоє чи троє в Ім'я Моє зібрані, там Я серед них" Мт.18:19,20).

Бог зміцнює вашу віру через Своє життєдайне Слово. У Святому Писанні є гарний приклад того, яку величезну силу дає Віра. В 11-му розділі послання до Євреїв Біблія нас вчить:

"І що ще скажу? Бо не стане часу мені, щоб розповідати про Гедеона, Барака, Самсона, Євтая, Давида, Самуїла та про пророків, що вірою царства побивали, правду чинили, одержували обітниці, пащі левам загороджували, силу огневу гасили, утікали від гострого меча, зміцнювались від слабкості, хоробрі були на війні, обертали в розпач війська чужоземців, а інші зазнали рани та наруги, а також кайдани та в'язниці. Камінням побиті бували, допитувані, перепилювані, вмирали зарубані мечем, тинялися в овечих та козячих шкурах, збідовані, засумовані, витерпілі. Ті, що світ не вартий був їх, тинялися по пустелях та горах, і по печерах та проваллях земних".

Всі ці люди спромоглися подолати перепони, переслідування і навіть страх смерті через Божий життєдайний дар Віри. Бог дає нам Свій дар віри через Його Слово: "Віра від слухання, а слухання через слово Христове" (Рим 10:47).

Слава Богові за те, що у Своїй рясній благодаті Він дає нам всеперемагаючий дар віри. Цей дар віри спонукає нас долати труднощі цього життя і запевняє нас, що ми житимемо вічно в присутності Божій. "І знайте, що не тлінним сріблом або золотом відкуплені були від марного вашого життя, що передане вам від батьків, але дорогоцінною кров'ю Христа, як непорочного й чистого ягняти" (1Петр.1:18.19). АМІНЬ!

Проповіді - інші джерела

 


У Лютеранській Церкві проповідь займає центральне місце у Службі Божій (сподіваємось, що і в будь-якій іншій Християнській конфесії). Хіба що лютерани ставлять поруч із проповіддю Слова ще належне вживання Таїнства (Хрищення та Господньої Вечері). Але хіба можна уявити застосування Таїнства без проповіді Слова? Детальніше про зв’язок між проповіддю і Таїнством дивіться у розділі «ЗНАЙОМСТВО ІЗ ЛЮТЕРАНСТВОМ».

Отже, ми не випадково вибрали візуальним символом нашого сайту картину Лукаса Кранаха Старшого «Мартін Лютер проповідує Слово Боже».  Значення проповіді в Церкві неможливо переоцінити, бо тільки Слово Боже може нас спасти і змінити. Проповідь Закону Божого веде нас до пізнання гріха і власної неспроможності спастися (Рим.3:19). А проповідь Євангелія оживляє грішника, дає йому народження згори.

Бо тільки через Своє Слово Бог дає нам спасаючу віру.  Св.Павло і Святий Дух говорять: «Тож віра – від слухання, а слухання через Слово Христове» (Рим.10:17). Тільки свідчення про «Христа розп’ятого» (1Кор.1:23), тільки це «Слово про хреста» (1Кор.1:18) є «силою Божою на спасіння кожному» (Рим.1:16).

Лютеранська Церква завжди проповідували «спасіння кожному», тобто те, що Ісус помер «за всіх», «за весь світ» (Ів.1:29, Ів.3:16, 1Ів.2:2, Тита 2:11).  Ось тому і Слово Боже має бути проповідуване «для всіх»: для людей всіх вікових груп (як ви бачите на картині Кранаха, Лютер проповідує і для дорослих, і для дітей), для «всіх народів» (євреїв і греків (Рим.1:16б), німців та українців, американців і африканців тощо), таким чином, Слово повинно проповідуватися до нас особисто, а ми також маємо свідчити всім. Для публічної проповіді в Церкві Бог запровадив посади служителів, від імені яких Святим Духом говорить Апостол: «Оце ми як посли замість Христа, ніби Бог благає через нас, благаємо замість Христа: примиріться з Богом! Бо Того, Хто не відав гріха, Він учинив за нас гріхом, щоб стали ми Божою праведністю в Нім!» (2Кор.5:20).  Проповідь спасіння в Ісусі – це воля Божа, яка має виконуватися до Другого приходу Спасителя.

Підсумовуючи вище сказане, підкреслимо: подібним до того, як проповідь має бути центром Служби Божої, то серцевиною проповіді є свідчення про «Христа розп’ятого» (так, як це робив Лютер і як завжди робили конфесійні лютерани; так, як це зобразив на картині Лукас Кранах).  У такій проповіді зустрічаються Закон і Євангеліє у своїх найбільш виражених проявах: наші гріхи вбили нашого Господа Ісуса, але саме через те, що наші гріхи добровільно взяв на Себе Ісус, Який «був виданий за наші гріхи і воскрес для виправдання нашого» (Рим.4:25), то й Отець «вас, що мертві були в гріхах та в необрізанні вашого тіла, Він оживив разом із Ним, простивши усі гріхи, знищивши рукописання на нас, що наказами були проти нас, – Він із середини взяв його та й прибив на хресті» (Кол.2:13-14). 

Певно, в широкому розумінні ми можемо назвати проповідями і свідчення про Ісуса нашому другу, який не знає милостивого Бога, і подібні свідчення на вуличних євангелізаціях незнайомій людині. Проповідями можна назвати й виступи служителів на різноманітних громадських заходах, і виступи на телебаченні, й інші свідчення на якусь конкретну тему і поза контекстом Служби Божої. Хоча вони нерідко і є тематичними, але їхня головна та обов’язкова ознака та, що вони виголошуються на певне місце із Святого Письма. Інша принцип, за яким підбираються проповіді для цієї сторінки: тут ви зможете ознайомитися тільки із тими проповідями Слова, які виголошені  на Службі Божій у Громаді УЛЦ «ВСІХ СВЯТИХ» у Харкові (або, часом, у місії нашої Церкви на Харківщині). Зазвичай це саме проповіді місцевого парафіяльного пастиря, хоча ми з радістю вміщуємо на цій сторінці й проповіді інших пастирів, які були виголошені ними у парафії в Харкові особисто або прочитані конфірмованими членами нашої парафії, які проводили служіння за відсутності в певну неділю місцевого пастиря. 

Пастир Віктор Хаустов

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Події

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222