Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Проповіді - пояснення

Book icon     audio      Video

 


 

Проповідь п.В.Хаустова на Ісаї 55:10-13 "СЛОВО, ЩО БОГ ПОСИЛАЄ" (на 7-му неділю по Богоявленню)

Проповідь п.В.Хаустова на Ісаї 55:10-13 "СЛОВО, ЩО БОГ ПОСИЛАЄ" (на 7-му неділю по Богоявленню)

Аудіопроповідь пастиря Віктора Хаустова №008-1-АБ на Ісаю 55:10-13 на 7-му неділю по Богоявленню у громаді ВСІХ СВЯТИХ УЛЦ на тему «СЛОВО, ЩО БОГ ПОСИЛАЄ».

Виголошено: Тернопіль, Семінарія Святої Софії, Каплиця Христа-Викупителя. 15 березня 2005р., Харків, Громада Всіх Святих, 21 серпня 2005р., Харків, Громада Всіх Святих, 24 лютого 2019р. 

 

СЛУХАТИ АУДІО ПРОПОВІДЬ

Шишкин-Рожь-1500 

Іван Шишкін (1832-1898). Жито.

 

Ісая 55:10-13

10 Бо як дощ чи то сніг сходить з неба й туди не вертається, аж поки землі не напоїть і родючою вчинить її, і насіння дає сівачеві, а хліб їдунові,

11 так буде і Слово Моє, що виходить із уст Моїх: порожнім до Мене воно не вертається, але зробить, що Я пожадав, і буде мати поводження в тому, на що Я його посилав!

12 Бо з радістю вийдете ви, і з миром проваджені будете. Гори й холми будуть тішитися перед вами співанням, і всі польові дерева будуть плескати в долоні.

13 На місце тернини зросте кипарис, а замість кропиви появиться мирт. І стане усе Господеві на славу, на вічну ознаку, яка не понищиться! (Переклад Івана Огієнка).

Інші читання: 2 Кор. 11:19-12:9,  Лука 8: 4-15, Псалом 1 (Блажен муж...), Гімн 55 „О, Слово препрецінне”.

 Aleksey Venetsianov - На пашне. Весна - Google Art Project-2

Олексій Венеціанов (1780-1847). Оранка.

 

 Благодать вам та мир від нашого Господа Ісуса Христа!

     Слово Боже, яке буде проголошено, – це сьогоднішнє читання із Старого Заповіту: книга пророка Ісаї, 55 розділ, вірші з 10 по 13:

...

     Отже, в цих рядках ми бачимо зрозуміле людям будь-якої культури порівняння чогось дуже важливого із іншим важливим явищем із царини хліборобства. І цим явищем є необхідна для визрівання урожаю волога, тобто, просто кажучи, дощ та сніг.

     У наслідок неприродної урбанізації певна частина населення нашої планети зараз не так гостро переймається проблемою урожаю. Нам часом здається, що ми більш залежні від зміни ціни на нафту та коливання курсу долара, євро та гривні. Не раз я чув від своїх міських друзів, що влітку їм не треба багато дощів, особливо, великих злив. Хтось планує поїхати на море, то ж сподівається, що дощі не зіпсують відпочинку. Хтось продає свій товар на ринку. А дощ може намочити товар та розлякати покупців. Такий дощ не рентабельний, такого дощу не треба продавцям. Я питаю друзів: “А врожай? Картопля, наприклад?” – “А, з Сумщини навезуть. Там завжди родить...”

Jean-François Millet - Potato Planters-1600

Jean-François Millet (1814-1875). Садять картоплю.

 

     Селяни, яким також приходиться жити у сучасному світі складних товарно-грошових відносин, селяни, які останнім часом в Україні чи не найбільше страждають від ринкових проблем із енергоносіями, селяни все ж не поділяють оптимізму міського населення щодо нашої “незалежності” від поточних погодних умов.

     Селян не проведеш. Вони краще городян розуміють, звідки береться хліб, вони розуміють, що дизельне пальне, яким би воно не було дорогим, їсти не будеш. Вони краще розуміють, хто насправді годує країну. І вони чіткіше уявляють, наскільки ми залежні від Бога, чи, як би сказав городянин, від природи. Але селяни люди консервативні. Хтось інший скаже – недалекі. Вони виражають свої прогнози на майбутнє в умовний спосіб: “Як дасть Бог дощичку...”, або – “Як на те буде Божа воля, тоді ...”, або – “Як то дасть Бог та будемо живі...

Jean-François Millet II 001

Jean-François Millet (1814-1875). Молитва на полі під час роботи.

 

     Що ж, чи не забуваємо ми, Хто насправді нас годує хлібом щоденним? Адже, і справді, це Бог посилає сонячне світло, це Бог напоює землю дощем, це Господь “чинить землю родючою”. Це Бог дає нам можливість виростити та зібрати врожай, “даючи насіння сівачеві та хліб їдуневі” (в.10). Це Бог приготував для нас запаси нафти та інших енергоносіїв. Ну а тепер ми можемо бавитися: давати назви різним грошовим одиницям та сперечатися щодо ціни на нафту і газ та на сільськогосподарські продукти.

     Ці роздуми про щоденний хліб пов’язані переважно із 10-м віршем. Але у наступному 11-му вірші Сам Бог переходить безпосередньо до духовної теми. “Так буде і Слово Моє, що виходить із уст Моїх: порожнім до Мене воно не вертається, але зробить, що Я пожадав...” Пригадуються інші вірші Письма: “Написано: “Не хлібом самим буде жити людина, але кожним словом, що походить із уст Божих”. (Мт.4:4б).

Cristo en el Desierto Ivan Kramskoy 1872-1500

Іван Крамський (1837-1887). Христос у пустелі.

 

     Справді, в Письмі ми зустрічаємо такі порівняння: Слово Боже – жива вода, Слово Боже – хліб життя. А притча про сіяча порівнює Слово із зерном, яке сіяч кидає у різні ґрунти. Не на кожному ґрунті Слово дає належний урожаю. 55-й же розділ книги пророка Ісаї говорить нам про те, як Господь працює над покращанням самого ґрунту. Він напоює неплідну землю дощем та снігом, чинячи її родючою.

     І Господь запевняє нас, що Слово досягне мети, для якої воно послано. Бог дає нам Своє Слово, щоб ми знали шлях спасіння. І тому Господь говорив ще із першими людьми в Едемському саду одразу після гріхопадіння. Пізніше Бог говорив із Ноєм, Авраамом, Яковом, Мойсеєм... Він і далі посилав до Божого народу пророків... За Божим наказом Слово було записано. І головна ідея Божого послання, починаючи від вигнання Адама та Єви із Раю, – це  обіцянка приходу Спасителя. І, нарешті, Друга особа Трійці, Бог-Син або, як називає Його Святий Іван, Слово – "сталося тілом". Наш Господь Ісус Христос прийшов, щоб спасти нас.

 186-Нагорная проповедь-1200

 Юліус Шнорр фон Карольсфельд (1794-1872). Нагірна проповідь.

 

     “Багато разів і багатьма способами в давнину промовляв був Бог до отців через пророків, а в останні ці дні промовляв Він до нас через Сина, що Його настановив за Наслідника всього, що Ним і віки Він створив”. (Євр.1:1-2).

     І сьогодні Ісус також кличе нас, усіх спрагнених, йти до води живої, адже кожен, хто буде пити її – не буде прагнути повік. Бо ця вода тече до вічного життя. Христос говорить нам, що це Він є тим Хлібом Життя, що з неба зійшов. І Він пішов на Голгофський Хрест, щоб віруючі в Нього мали життя вічне.

216-Распятие-1200

Юліус Шнорр фон Карольсфельд (1794-1872). Розп'яття.

 

     І це Слово, що промовляє Господь, приходить до нас різноманітними шляхами. Найчастіше людина вперше чує свідчення про Господа від когось. Зазвичай потім читає сама. Але колись тільки багаті люди могли мати книги пророків у дорогому свитку. Пізніше, знову ж, тільки багатії могли придбати Святе Письмо у форматі рукописної книги. Ще пізніше і не найбільш заможні люди могли купити окремі книги Біблії, що були вже надруковані. Такий формат став дешевшим та доступнішим. Тепер же Слово приходить до нас із телеекрану, радіоприймача чи за допомогою Інтернет. Суть же послання Закону та Євангелія, не зважаючи на особливості його донесення до нас, не змінюється. Боже Слово приводить нас до каяття. І також тільки через Святе Письмо ми отримуємо Євангеліє – Добру Новину про наше спасіння.

Queen Victoria receiving the sacrament at her coronation June 1838 Charles Robert Leslie-2

Charles Robert Leslie (1794-1859). Королева Вікторія приймає причастя перед коронацією.

 

     Але є ще одна особливість роботи Божого Слова. Це його поєднання із земними матеріальними елементами. У цьому, звичайно, нема нічого дивного. Адже і Всесвіт створений подихом уст Господніх. Але зараз ми говоримо про      Слово, що приходить до нас у Таїнстві. Поєднане із водою Хрищення, воно чинить чудо, маючи здатність зародити віру навіть у душі немовляти. Поєднане із хлібом та вином Господньої Вечері воно спричиняє дійсну присутність тіла і крові нашого Господа Ісуса Христа в цьому таїнстві та підкріплю віру вже дорослої дитини Божої. Так, Слово творить чудеса, навертаючи Божого ворога до віри та й надалі очищуючи нас від усілякого гріха.

     Перебуваймо ж у Слові Божому! Тільки в ньому ми знаходимо дорогу спасіння. І, спасаючи, Боже Слово змінює нас на краще. Чи не про нас сказав пророк: “На місце тернини зросте кипарис, а замість кропиви появиться мирт. І стане усе Господеві на славу” (в.13а)?

 A Bible Reading Our Poor by James Charles-2

James Henry Charles (1851-1906). Читання Біблії у будинку для літніх бідних леді.

 

     Це Слово “робить, що Бог пожадав, і має поводження в тому, на що Бог його посилав!” І наше навернення, наше спасіння загалом – цілковита Божа заслуга. Така сама, як і зростанні врожаю пшениці, картоплі чи соняшника на українських полях.

     Шановні у Христі! Цінуймо Боже Слово! Не зневажаймо Боже послання, так як деякі мої міські друзі літній дощик! І сьогоднішні вірші порівнюють Боже Слово із життєдайним дощем. Але не забуваймо, як судить Господь нерозкаяних грішників. Грішників, які зневажають Святого Духа. Бо для того, хто відвертається від Господа, Слово станеться жахливою зливою, цунамі, що руйнує все на своєму шляху. Не забуваймо, яким чином Бог знищив грішників за часів Ноя: “...розкрилися всі джерела великої безодні, і розчинилися небесні розтвори. І був дощ на землі сорок день і сорок ночей.” (Буття 7:11б-12). “І винищив Бог усяку істоту на поверхні землі...” (Буття 7:23а). 

Micelangelo-the Flood-deluge

Мікельанджело Буанаротті (1475-1564). Потоп.

 

     Отже, перебуваймо у Слові Божому – нашому рятівному ковчегу. Як говорить псалмоспівець: Блажен муж, що “в Законі Господнім його насолода, і про Закон Його вдень та вночі він роздумує!” (Пс. 1:2)

     Не заважаймо життєдайному Божому дощу перетворювати сухий ґрунт нашого серця на родючу ниву. І нехай на цій ниві завжди будуть тільки добрі плоди, а не тернина, кропива та будяки!

NaTan Green-LORD OF THE HARVEST    Harry Anderson Art-A Girl with the Holy Bible-700

 Натан Грін (сучасний американський художник) Господь жнив. Harry Anderson (1906-1996). Дівчина із Біблією.

 

„І мир Божий, що вищий від усякого розуму, хай береже серця ваші та ваші думки у Христі Ісусі!” Амінь!

Проповіді - інші джерела

 


У Лютеранській Церкві проповідь займає центральне місце у Службі Божій (сподіваємось, що і в будь-якій іншій Християнській конфесії). Хіба що лютерани ставлять поруч із проповіддю Слова ще належне вживання Таїнства (Хрищення та Господньої Вечері). Але хіба можна уявити застосування Таїнства без проповіді Слова? Детальніше про зв’язок між проповіддю і Таїнством дивіться у розділі «ЗНАЙОМСТВО ІЗ ЛЮТЕРАНСТВОМ».

Отже, ми не випадково вибрали візуальним символом нашого сайту картину Лукаса Кранаха Старшого «Мартін Лютер проповідує Слово Боже».  Значення проповіді в Церкві неможливо переоцінити, бо тільки Слово Боже може нас спасти і змінити. Проповідь Закону Божого веде нас до пізнання гріха і власної неспроможності спастися (Рим.3:19). А проповідь Євангелія оживляє грішника, дає йому народження згори.

Бо тільки через Своє Слово Бог дає нам спасаючу віру.  Св.Павло і Святий Дух говорять: «Тож віра – від слухання, а слухання через Слово Христове» (Рим.10:17). Тільки свідчення про «Христа розп’ятого» (1Кор.1:23), тільки це «Слово про хреста» (1Кор.1:18) є «силою Божою на спасіння кожному» (Рим.1:16).

Лютеранська Церква завжди проповідували «спасіння кожному», тобто те, що Ісус помер «за всіх», «за весь світ» (Ів.1:29, Ів.3:16, 1Ів.2:2, Тита 2:11).  Ось тому і Слово Боже має бути проповідуване «для всіх»: для людей всіх вікових груп (як ви бачите на картині Кранаха, Лютер проповідує і для дорослих, і для дітей), для «всіх народів» (євреїв і греків (Рим.1:16б), німців та українців, американців і африканців тощо), таким чином, Слово повинно проповідуватися до нас особисто, а ми також маємо свідчити всім. Для публічної проповіді в Церкві Бог запровадив посади служителів, від імені яких Святим Духом говорить Апостол: «Оце ми як посли замість Христа, ніби Бог благає через нас, благаємо замість Христа: примиріться з Богом! Бо Того, Хто не відав гріха, Він учинив за нас гріхом, щоб стали ми Божою праведністю в Нім!» (2Кор.5:20).  Проповідь спасіння в Ісусі – це воля Божа, яка має виконуватися до Другого приходу Спасителя.

Підсумовуючи вище сказане, підкреслимо: подібним до того, як проповідь має бути центром Служби Божої, то серцевиною проповіді є свідчення про «Христа розп’ятого» (так, як це робив Лютер і як завжди робили конфесійні лютерани; так, як це зобразив на картині Лукас Кранах).  У такій проповіді зустрічаються Закон і Євангеліє у своїх найбільш виражених проявах: наші гріхи вбили нашого Господа Ісуса, але саме через те, що наші гріхи добровільно взяв на Себе Ісус, Який «був виданий за наші гріхи і воскрес для виправдання нашого» (Рим.4:25), то й Отець «вас, що мертві були в гріхах та в необрізанні вашого тіла, Він оживив разом із Ним, простивши усі гріхи, знищивши рукописання на нас, що наказами були проти нас, – Він із середини взяв його та й прибив на хресті» (Кол.2:13-14). 

Певно, в широкому розумінні ми можемо назвати проповідями і свідчення про Ісуса нашому другу, який не знає милостивого Бога, і подібні свідчення на вуличних євангелізаціях незнайомій людині. Проповідями можна назвати й виступи служителів на різноманітних громадських заходах, і виступи на телебаченні, й інші свідчення на якусь конкретну тему і поза контекстом Служби Божої. Хоча вони нерідко і є тематичними, але їхня головна та обов’язкова ознака та, що вони виголошуються на певне місце із Святого Письма. Інша принцип, за яким підбираються проповіді для цієї сторінки: тут ви зможете ознайомитися тільки із тими проповідями Слова, які виголошені  на Службі Божій у Громаді УЛЦ «ВСІХ СВЯТИХ» у Харкові (або, часом, у місії нашої Церкви на Харківщині). Зазвичай це саме проповіді місцевого парафіяльного пастиря, хоча ми з радістю вміщуємо на цій сторінці й проповіді інших пастирів, які були виголошені ними у парафії в Харкові особисто або прочитані конфірмованими членами нашої парафії, які проводили служіння за відсутності в певну неділю місцевого пастиря. 

Пастир Віктор Хаустов

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Події

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222