Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Проповіді - пояснення

Book icon     audio      Video

 


 

Проповідь пастора Ігоря Хуцішвілі Якова 1:22 "БУДЬМО ВИКОНАВЦЯМИ!"

Проповідь №001

Харків, Громада УЛЦ, приблизно 2000р.

 “Будьмо виконавцями слова, а не слухачами.  

Яків. 1:22 

Bludnyi synУ Санкт-Петербурзькому Ермітажі є картина пензля Рембрандта “Повернення Блудного Сина”. І, мабуть, люди цю картину розглядають довго тому, що кожен з нас знаходить самого себе в “Блудному Сині”. І, дійсно, в цілому світі, у всіх країнах і містах людей поєднує їх гріховність.

У них може бути різний колір шкіри, різна національність, освіта і соціальний статус, але всі вони мають гріховну природу. Цю гріховну природу, яку наші прабатьки Адам і Єва, подібно Доріану Грею, одержали, заключивши жахливий контракт з сатаною, ми маємо і сьогодні. Століття минали за століттями, а наслідок цього контракту як існував, так і існує. На місце стародавніх хвороб (чума, віспа), які викошували населення цілих провінцій, прийшли інші недуги цивілізації – СНІД та аборти. Колись в наслідок стихійних нещасть гинули тисячі. Сьогодні через глупоту однієї людини кінця 20 сторіччя гинуть мільйони (прикладом є Аом Сенрікьо). Чому це так? Чому не існує світ без терпіння. Це питання багатьом не дає спокою, і для багатьох є каменем спотикання. Образ такої людини прекрасно змалював Ф.М.Достоєвський у своєму творі “Брати Карамазови”. Єдина віра в Божу рятівну благодать дає нам відповідь на це питання. Лише у світлі цієї віри зможемо відкрити глибший сенс терпіння в людському житті. Доказом цього є слова Пророка, адресовані Євреям у Вавілонській неволі понад 2500 років тому.

“Не бійся, з тобою бо Я, і не озирайся, бо Я БОГ твій! Зміцню Я тебе, і тобі поможу, і правицею правди Своєї тебе Я підтримаю.” (Ісаї 41:10).

Цей факт досяг свого завершення, коли Христос промовив: “Звершилось!” Прощення було здобуто самою дорогоцінною ціною, ціною життя Сина Божого. І та безодня, яка існувала між нами і Богом, була подолана. Рішення Бога відносно нашого прощення зовсім не базується на банальному зважені гарного і поганого. Бог є еталоном вдосконалення, і Він нас вимірює по своїм стандартам:

“Будьте святі, Я бо святий!” (1 Петра 1:16).

І якщо ми всього лише на крок відійшли від вдосконалення, то ми вже не відповідаємо Божим вимогам:

“Всі бо згрішили і позбавлені слави Божої” (Рим. 3:23).

Люди оцінюють один одного по їх зовнішнім проявам. Бог дивиться в наше серце. Я можу стояти у мовчазній покорі, схиливши голову, склавши руки, а ви, дивлячись на мене, будете говорити: “Бачиш, яка в нього віра”, але серце моє пусте, без віри. І навпаки, я можу жартувати, розповідати анекдоти, цікаві історії, і мати тверду, міцну ВІРУ! Лише Бог може дивитись в серце людини.

“Не дивиться Бог на особу людини.” (Гал. 2:6).

Як часто відкриваючи Біблію, ми дивуємось її мудрим словам і її мудрому вченню. Ми погоджуємось з тим, що треба бути “Виконавцями слова, а не слухачами” (Як. 1:22) і все ж ми не такі. Ми згодні з тим, що треба бути “один до одного ласкаві, милостиві, прощаючи один одному, як і Бог через Христа нас простив!” (Еф. 4:32), а все ж таки вглибині свого серця ми тримаємо злість і заздрість на своїх друзів і братів. А як часто ми несправедливо звинувачуємо своїх ближніх, хоча пам’ятаємо слова Апостола Павла:

Гнівіться та не грішіть, – сонце нехай не заходить у вашому гніві.” (Еф. 4:26).

А ІСУС? Він проповідував любов до грішників, заблуджених, до своїх ближніх, до ображених людьми і долею, і ця любов змушує нас до такої самої любові. Він той господар, що має сотню овець, а одну загубивши, залишає 99 та йде шукати загублену, а знайшовши, повертається з нею, радіючи. Повернувшись додому, він скликує друзів і сусідів, та й каже:

“Радійте зі мною, бо я знайшов вівцю, що загубилась” (Лк. 15:3-7).

Така поведінка, по-людськи кажучи, здавалася б нерозумною. Вартість однієї вівці становить лише один відсоток його стада. Проте на цей вчинок спроможний лише той, хто любить оте нещасне, що загубилось і пропадає. До Ісуса має доступ кожний. Він не тільки приймає вчителя закону Никодима і засідає за столом з фарисеями, але сходиться також із мирянами, грішниками, яких фарисеї обминали. Поруч з цим кожний відчуває атмосферу безпосередності, щирості, любові.

Висловом цього переконання є рядки Лесі Українки з твору “Терновий Вінець”:

Завжди терновий вінець буде кращий, ніж царська корона.

Завжди величніше путь на Голгофу, ніж хід триумфальний.

Амінь! 

 

Проповіді - інші джерела

 


У Лютеранській Церкві проповідь займає центральне місце у Службі Божій (сподіваємось, що і в будь-якій іншій Християнській конфесії). Хіба що лютерани ставлять поруч із проповіддю Слова ще належне вживання Таїнства (Хрищення та Господньої Вечері). Але хіба можна уявити застосування Таїнства без проповіді Слова? Детальніше про зв’язок між проповіддю і Таїнством дивіться у розділі «ЗНАЙОМСТВО ІЗ ЛЮТЕРАНСТВОМ».

Отже, ми не випадково вибрали візуальним символом нашого сайту картину Лукаса Кранаха Старшого «Мартін Лютер проповідує Слово Боже».  Значення проповіді в Церкві неможливо переоцінити, бо тільки Слово Боже може нас спасти і змінити. Проповідь Закону Божого веде нас до пізнання гріха і власної неспроможності спастися (Рим.3:19). А проповідь Євангелія оживляє грішника, дає йому народження згори.

Бо тільки через Своє Слово Бог дає нам спасаючу віру.  Св.Павло і Святий Дух говорять: «Тож віра – від слухання, а слухання через Слово Христове» (Рим.10:17). Тільки свідчення про «Христа розп’ятого» (1Кор.1:23), тільки це «Слово про хреста» (1Кор.1:18) є «силою Божою на спасіння кожному» (Рим.1:16).

Лютеранська Церква завжди проповідували «спасіння кожному», тобто те, що Ісус помер «за всіх», «за весь світ» (Ів.1:29, Ів.3:16, 1Ів.2:2, Тита 2:11).  Ось тому і Слово Боже має бути проповідуване «для всіх»: для людей всіх вікових груп (як ви бачите на картині Кранаха, Лютер проповідує і для дорослих, і для дітей), для «всіх народів» (євреїв і греків (Рим.1:16б), німців та українців, американців і африканців тощо), таким чином, Слово повинно проповідуватися до нас особисто, а ми також маємо свідчити всім. Для публічної проповіді в Церкві Бог запровадив посади служителів, від імені яких Святим Духом говорить Апостол: «Оце ми як посли замість Христа, ніби Бог благає через нас, благаємо замість Христа: примиріться з Богом! Бо Того, Хто не відав гріха, Він учинив за нас гріхом, щоб стали ми Божою праведністю в Нім!» (2Кор.5:20).  Проповідь спасіння в Ісусі – це воля Божа, яка має виконуватися до Другого приходу Спасителя.

Підсумовуючи вище сказане, підкреслимо: подібним до того, як проповідь має бути центром Служби Божої, то серцевиною проповіді є свідчення про «Христа розп’ятого» (так, як це робив Лютер і як завжди робили конфесійні лютерани; так, як це зобразив на картині Лукас Кранах).  У такій проповіді зустрічаються Закон і Євангеліє у своїх найбільш виражених проявах: наші гріхи вбили нашого Господа Ісуса, але саме через те, що наші гріхи добровільно взяв на Себе Ісус, Який «був виданий за наші гріхи і воскрес для виправдання нашого» (Рим.4:25), то й Отець «вас, що мертві були в гріхах та в необрізанні вашого тіла, Він оживив разом із Ним, простивши усі гріхи, знищивши рукописання на нас, що наказами були проти нас, – Він із середини взяв його та й прибив на хресті» (Кол.2:13-14). 

Певно, в широкому розумінні ми можемо назвати проповідями і свідчення про Ісуса нашому другу, який не знає милостивого Бога, і подібні свідчення на вуличних євангелізаціях незнайомій людині. Проповідями можна назвати й виступи служителів на різноманітних громадських заходах, і виступи на телебаченні, й інші свідчення на якусь конкретну тему і поза контекстом Служби Божої. Хоча вони нерідко і є тематичними, але їхня головна та обов’язкова ознака та, що вони виголошуються на певне місце із Святого Письма. Інша принцип, за яким підбираються проповіді для цієї сторінки: тут ви зможете ознайомитися тільки із тими проповідями Слова, які виголошені  на Службі Божій у Громаді УЛЦ «ВСІХ СВЯТИХ» у Харкові (або, часом, у місії нашої Церкви на Харківщині). Зазвичай це саме проповіді місцевого парафіяльного пастиря, хоча ми з радістю вміщуємо на цій сторінці й проповіді інших пастирів, які були виголошені ними у парафії в Харкові особисто або прочитані конфірмованими членами нашої парафії, які проводили служіння за відсутності в певну неділю місцевого пастиря. 

Пастир Віктор Хаустов

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222