Ми проповідуємо Христа розп'ятого (1Кор.1:23)

А Він був ранений за наші гріхи, за наші провини Він мучений був, кара на Ньому була за наш мир,
Його ж ранами нас уздоровлено! Усі ми блудили, немов ті овечки, розпорошились кожен на власну дорогу,
і на Нього Господь поклав гріх усіх нас! 
(Ісаї 53:5,6)

Ukrainian English Russian

Дорогі брати і сестри!

Парафія «ВСІХ СВЯТИХ» УЛЦ у Харкові рада вітати Вас на сторінці розділу СТАТТІ свого офіційного сайту.

 


 

Статті

ДОВГА МОВЧАНКА - Чому Бог допускає страждання у світі?

Пастир Віктор Хаустов

ЧОМУ БОГ ДОПУСКАЄ  СТРАЖДАННЯ В СВІТІ?

(жертв концтаборів, Голодомору, війн, страждання від раку та інших хвороб)

hvora-stara-jinkaПитання брата на Біблійному занятті 17 вересня 2014 року:

«Як свідчити про милостивого і люблячого Бога, будучи працівником хоспісу, коли хворий\хвора не хоче слухати свідчення та каже: «Якби Бог існував, то я б не страждав (не страждала) від такого невимовного болю».

Дискусія, що виникла на нашому Біблійному занятті стосувалася аспектів застосування Закону і Євангелія: «На чому зробити наголос: на милості Божій чи на гріховності цієї людини?» Певно, і на Законі, і на Євангелії, але Євангеліє має домінувати (принаймні, за ним має залишатися «останнє слово»).

Очевидно, що такій людині, яка заперечує існування Бога (чи звинувачує Його у своїх стражданнях), потрібно донести ідею того, що на неї очікує суд Божий, що вона відповідальна перед Богом за свої дії, що чинила протягом всього життя. Певно, ця людина прожила довге життя без Бога, певно, знехтувала нагодами пізнати Його, а тепер шукає ще однієї (можливо, останньої) відмовки почути Голос Божий. Отже, людині, яка не занепокоєна своїми гріхами, потрібно проповідувати Закон Божий, що має підготувати ґрунт для усвідомлення Євангелія (бо якщо такому нерозкаяному грішнику одразу свідчити про милість Божу, то можна потрапити в ситуацію, від якої застерігає Господь: «Не давайте святого псам і не кидайте перел перед свинями, щоб вони не потоптали їх ногами своїми, і, обернувшись, щоб не розшматували й вас…» Мт.7:6).

hvora-stara-ludynaТакож очевидно, що ЦІЙ ЛЮДИНІ НЕОБХІДНО ПОЧУТИ І ЗРОЗУМІТИ ЄВАНГЕЛІЄ.

Як же донести і Закон і Євангеліє такій людині, яка вже скоро предстане на суд перед Богом, яка зараз має такий стан здоров’я, що з нею не можна вести довгих дискусій? І, можливо, це взагалі остання нагода для свідчення! Певно, необхідно вказати на Хрест Ісуса, і тоді буде легше показати і Божу Любов, і наш гріх.

Можливо, одним із кращих рекомендованих прикладів, що може бути використаний, є християнська притча «Довга мовчанка» (подається за книгою Алістера МакГрата «Розуміння Трійці»).

 

ДОВГА МОВЧАНКА

Наприкінці часу мільярди людей зібралися у великій долині перед престолом Божим. Більшість з них відійшло подалі від яскравого сяйва, що йшло від Божого престолу. Але кілька груп, які стояли перед престолом, войовничо сперечалися. «Чи може Бог судити? Звідки Йому знати про страждання?», – рішучо заявила молода брюнетка. Вона підняла рукав догори і показала витатуйований номер нацистського концентраційного табору, – «Ми перенесли жахи терору, побоїв, мук і смерті!» У другій групі темношкірий хлопчик розстебнув комір і показав свою шию. «А що ви скажете про це?», – спитав він, показавши червоний слід від мотузки, – «мене лінчували, але не за злочин, а тільки за те, що я темношкірий!» Ще в одній групі була вагітна школярка, яка опустила очі та сказала: «Чому я повинна страждати? Це не моя провина…»

У тій долині були сотні таких груп. Кожна нарікала на Бога за те, що Він допустив зло і страждання в Своєму світі. «Як добре жилось Богу на небі, де все було чудове й світле, де все давалося легко, де не було сліз і страху, голоду і ненависті. Що Бог знав про все те, що повинна була перенести людина в цьому світі?» «Богу добре живеться», – казали вони.

Sud Lincha  Holokost

1910. Даллас. Фото страти темношкірого Аллена Брукса.      Ті, хто пережили Холокост.

 

Так кожна група висунула свого лідера, вибравши того, хто з них постраждав найбільше. Єврея, негра, людину, що загинула від атомної бомби у Хіросімі, хворого на подагру. Після того, як у центрі долини вони порадилися одне з одним, вони нарешті прийшли до остаточного висновку. Він здавався доволі мудрим.

Перед тим, як Бог стане їхнім Суддею, Він повинен перенести те, що перенесли вони. Він мав бути засуджений на те, щоб жити на землі як людина:

«Нехай Він народиться євреєм. Нехай законність Його народження буде поставлена під сумнів. Нехай Його праця буде настільки важкою, що коли Він почне її виконувати, то хай навіть Його родина буде вважати Його божевільним. Нехай Його зречуться друзі і рідні. Нехай Він буде звинувачений фальшиво. Нехай його буде допитувати найбільш упереджений слідчий. Нехай присуд Йому винесе суддя-боягуз. Нехай Його мучать. Нарешті, нехай Він побачить, що означає бути по-справжньому одиноким. І, нарешті, нехай Він помре. Помре на очах у своїх батьків. Нехай Він помре так, щоб ніхто не мав сумніву в тому, що Він помер. І нехай безліч свідків підтвердять це.»

І коли представник від кожної групи виголошував свій присуд, серед натовпу чути було схвальні вигуки. Але коли останній виголосив свій присуд, тоді запанувала тиша – запанувала довга мовчанка. Ніхто не промовив ані слова. Ніхто не рухався. Тому що вони раптом зрозуміли, що Бог все це вже перетерпів.

(Алістер МакГрат «Розуміння Трійці»)

 

CrucifixionOfChrist sm MatthiasGrunewald

Маттіас Грюнвальде (Mathis Gothart Nithart). Ізенгеймський вівтар (1512-1516) Фрагмент.

Ця притча є універсальною відповіддю на питання: «Чому в світі існує зло?» чи «Чому погані речі стаються із хорошими людьми?». Звісно, християни розуміють, що «Ніхто не є Добрим, крім Бога Самого» (Мт.19:17б), що «всі згрішили, і позбавлені Божої слави» (Рим.3:23), заслуживши на вічне прокляття у Пеклі, але Бог через Своє Слово пропонує всім Спасіння у Христі: «Заплата за гріх – смерть, а дар Божий – вічне життя в Христі Ісусі» (Рим.6:23).

  SNID prokaza Ebola

                     СНІД.                                Проказа.                         Лихоманка Ебола.

Але навіть такому логічному нарису нашого спасіння у категоріях Закону та Євангелія на підставі таких віршів грішник часом чинить опір, намагаючись звести все до інтелектуальної дискусії. Коли ж читаєш Страсті Христові із чотирьох Євангелій чи цю притчу А.МакГрата, то емоційна складова часом впливає більше, ніж інтелектуальна (чи доповнює її). У цій притчі ми бачимо відповідь на звинувачення людей у «жорстокості Бога» на Біблійному підґрунті. І кінець цієї притчі має вести нас тільки до покаяння, до зміни ставлення нашого серця до нашого гріха, якого нам треба зрікатися, від якого треба тікати в обійми Люблячого Бога, Який в Ісусі переніс страждання всього світу: і в’язнів гітлерівських та сталінських концтаборів, і жертв ядерного бомбардування Хіросіми й Нагасакі, і ліквідаторів наслідків аварії АЕС в Чорнобилі, і жертв Голодоморів в Україні 1932-33 та інших років, і жертв воєн та криміналу, і слабих на всі невиліковні хвороби…

jadernyi-grib  hvora-na-rak-dytyna

                  Ядерний вибух.                                        Хвора на рак дитина

Jertvy-Maidan  Jertvy-Donbas

Жертви розстрілу на Майдані (Київ). Донбас-2014. На листопад - більше 4000 жертв.

 

Людина і Бог – в одній нероздільній особі – Ісус Христос помираючи за гріхи світу запитав Отця так, як запитують ті, хто страждає від невимовних мук: «Боже Мій, Боже Мій, – нащо Мене ти покинув?» (Мр.15:34) Помираючи від всіх тортур, Господь перед смертю скрикнув:«Прагну!» (Ів.19:28), – подібно до всіх, хто вмирає від зневоднення, голоду, шоку. Прагнемо ж і ми у відповідь близьких стосунків із Люблячим Богом, пам’ятаючи, що «ні смерть, ні життя, ні Анголи, ні влади, ні теперішнє, ні майбутнє, ні сили, ні вишина, ані інше яке створіння не зможе відлучити нас від любові Божої, яка в Христі Ісусі, Господі нашім!» (Рим.8:38-39)

 holodomor Ukraine  Nesinnia-Hresta-el Greco

 17 вересня - 27 листопада 2014 року

 


 

 

На цій сторінці Ви можете ознайомитися із статтями, які написані пастором, членами парафії ВСІХ СВЯТИХ УЛЦ у Харкові або нашими друзями про нас. Також тут часом розміщені інтерв’ю із служителями  чи нашими братами і сестрами.

 

Тематика статей – переважно богословська, часом – суспільно-політична чи будь-яка інша, але обов’язковим є погляд на певну проблему через призму Слова Божого. Інколи ми розміщуємо тут і певні інформаційні статті, що стосуються служінь чи подій у нашій парафії, але, на нашу думку, ці тексти відрізняються постановкою якихось ширших питань, ніж звичайні повідомлення, що виставляються у відповідному розділі НОВИН. 

 

         Також ми вважаємо за доцільне продублювати нижче посилання на ІНШІ ДЖЕРЕЛА, де ми вміщаємо ланки на статті, які були написані іншими конфесійними лютеранами чи перебувають у злагоді із здоровою доктриною (повний список посилань Ви можете знайти на сторінці КОРИСНІ ДЖЕРЕЛА нашого сайту).

 

Пастир Віктор Хаустов

 

 

Календар

СвятийДухХрест2

Молитви

Duerer-Prayer2

 

Аудіо проповіді

st peter preaching in the presence of st mark big

Аудіо музика

Gaudenzio Ferrari 002

Час Реформації

ЧАС РЕФОРМАЦІЇ - заставка

Українське лютеранство

Blog-V-Gorpynchuka

Блог п. Т.Коковського

Blog-Tarasa-Kokovskogo

Віттенберзький соловей

Wittenberg-Nightingale

Семінарія Св.Софії

УЛБ-222